Jak sama firma Honda říká, znovu se rodí legenda dlouhého cestování. Nezastaví ji bahno ani prašné stezky. Alpy volají. Výrobci novému stroji zajistili výkon, který se řadí k těm nejvyšším, a dokonce k těm nejsilnějším ve své kategorii. Nově navržený podvozek snese jak klasické silnice, tak neprostupné terény dalekých končin. Design rozhodně nezůstává pozadu. Kdo se chce projet?
Mottem nového modelu značky Honda se stala věta: „Alpské dobrodružství volá.“ Firma tak reaguje na technické kvality, kterými tento stroj disponuje. Dalším faktorem, který stojí za zmínku, bude rozhodně komfort. Na dlouhých cestách se zkrátka bez příjemné jízdní polohy a dobré stability mašiny zkrátka neobejdeme. V neposlední řadě se rozhodně vyplatí pochválit design. Málokterá cestovní motorka se může chlubit tak originální kapotáží, jako právě Honda XL750.
Design
V prvé řadě se výrobci zaměřili na barvu. Kromě klasické černé a iridiově šedé se rozhodli, že stroj tohoto formátu musí dostat nějakou ikonickou kombinaci. Postarala se o to tedy varianta s bílým podkladem a modrými pruhy. Navíc je motorka korunována rudou linkou, která krásně ladí se znakem firmy Honda. Celému výběru krásně kontruje zlatá barva ráfků kol. vzniká tak jedinečný pohled, za který se vyplatí si zaplatit.
Přední část se chlubí ostrým LED světlometem, který krásně navazuje na plexisklo. To přirozeně kryje vcelku veliký TFT displej. Kapotáž nezasahuje přes motor. My se tak můžeme kochat pohledem na tohoto mazlíka každou chvíli. O to více vyniká zpevněný rám. Motorka musí zkrátka vydržet pořádnou dávku nárazů. Vzhled je zakončený výfukem s masivní koncovkou.
Specifikace
Kola s ikonickým výpletem disponují velikostmi 21 palců a 18 palců. Odpružení je zastáváno teleskopickou vidlicí Showa o průměru 43 mm a zdvihem až neuvěřitelných 200 mm. O zadní část se stará kyvná vidlice se zdvihem 190 mm. celý stroj váží 209 kg. Tato hmotnost už je hodně za hranicí, u cestovní mašiny je to ovšem pochopitelné.
Motor
Kapalinou chlazený řadový dvouválec zasazený v robustním rámu dokáže jezdci nabídnout až téměř 67 kW výkonu a 75 Nm krouticího momentu. Přeci jen, stroj s takovouto hmotností potřebuje pár koní navíc.
Verdikt
Jsme pochopitelně zvědaví, jak se motorka na trhu chytne. Stále ovšem platí, že XL750 je kus motorky, který se svými kvalitami zajistí dobré místo na světovém žebříčku.