Velice drahý kousek, který patří mezi ty největší střely značky Lexus. Na trh se dostala verze benzínová, ale také hybridní. tohle kupé si zaslouží hodně pozornosti. Nejenže se pyšní skvělým designem, ve kterém blyští dynamika vozu, ale také si pro nás pod kapotou schovává nemalou porci hodně dravých koní. Nejen na okruhu můžeme s touhle mašinou zažít čistý adrenalin.
Na produkci této střely se podílel špičkový tým odborníků. V japonském Motomači se rodí modely LC, které představují tu nejdravější disciplínu, do které se Lexus pustil. Benzínový král je reprezentován osmiválcem, který umí nadělat na asfaltu pěknou paseku. Vymyslet něco nového není nikdy lehké. Japonci ovšem dokázali vyrobit sportovní kupé, které strčí sovu precizností a ovladatelností do kapsy mnoho modelů své konkurence. Cena se sice škrábe až ke třem milionům korun, pravdou ovšem je, že tahle bestie si vysokou cenu prostě zaslouží.
Design
LC 500 se nese ve znamení nesmlouvavé sportovnosti. Přední část se pyšní velice luxusní maskou chladiče, která díky svému speciálnímu tvarování dosahuje až ke spodní hranici nárazníku. Na tento tvar krásně nasedají světlomety, které svým ostrým profilem dokreslují agresivitu vozu. Pod nimi najdeme průduchy, bez kterých by LC nemohl podávat takové výkony. Aerodynamika je přeci jen zásadní, a to nejen pro sportovní žihadla.
Po stranách nás kromě 21palcových kol v jednoduchém stylu zaujmou hlavně boční průduchy, které ústí k zadním kolům. Střecha krásně navazuje na zadní část, do které se sbíhají všechny linie. Ty startují svou pouť už u předních světel. V oblasti kufru se výrobci ovšem vyřádili znatelně. Světlomety nabraly velice ojedinělý tvar, celkové rozpoložení kufru připomíná ergonomii předního grilu. Celý dynamický vzhled je zakončený koncovkami výfuku. Exteriér se zkrátka vydařil.
Kabina se pyšní velice luxusním provedením. Spíše než na tvrdou sportovnost, vsadili Japonci právě na pohodlí a luxus. Skořepinová sedadla nás podpoří v zatáčkách, kožené zpracování nás zase neomrzí ani na delších cestách. Vedle řadící páky oblečené do kůže najdeme ovládání veškerých funkcí, včetně touchpadu.
Motor
Konečně síla v podání značky Lexus. LC 500 používá pětilitrový osmiválec, který dokáže nabídnout výkon až 351 kW a točivý moment 540 Nm. Zrychlení 4,7 s. Hybrid nabízí 220 kW výkonu a točivý moment 348 Nm. Zrychlení z 0 na 100 za 5 s.
Verdikt
Nejsilnější verze s sebou nese cenovku 3,3 milionu korun. Základ se pohybuje kolem 2,8 milionu korun. Ano, bavíme se zde o pořádné sumě. Jak jsem ale řekli, tenhle model si to zaslouží.