Australský magazín Whichcar pořádně proklepnul 2021 Land Rover Discovery Sport a na nás je ohodnotit výsledek jeho zkoumání. Nalezneme plno pro i proti, výsledek ovšem zůstává jasný. Nový model, lepší technologie, více eko a hlavně stejně sexy, ne-li více sexy než ostatní Rovery.
Anglický výrobce Jaguar Land Rover nám představil svůj model Sport na rok 2021, ovšem z výrobních linek zanedlouho sjedou nové modely 2022. Rádi bychom se podívali na letošní kousek, abychom zjistili, jestli se vyplatí čekat na nadcházející a z podstaty věci lepší konfiguraci, nebo se vyplatí jít rovnou do současného vlajkonoše Discovery Sport 2021.
Zvenku se nám snad kromě LED světel moc věcí nemění, oproti modelu z roku 2020. Je samozřejmě nereálně, aby výrobci přišli každý rok s designem, který je naprosto jiný, než ten předešlý. Navíc když standart podoby Land Roverů je tak krásný a legendární. Místo, kde skutečně dochází ke změnám, je vnitřek. Tam se výrobci opravdu vyřádili.
Jak to vypadá s designem?
Jak kolegové s Whichcar zjistili, materiál interiérových doplňků působí více než prémiově. Ať se jedná o sedačky, palubní desku, polstrované části dveří, nebo o samotný volant. Vše nasvědčuje tomu, že kvalitou se tady nešetřilo. Zajímavým prvkem jsou dveře. Krom toho, že jsou naprosto krásné, jsou také velice těžké. To dodává pocit bezpečí, které přestává být pocitem, jakmile nastartujeme. Discovery je skutečně jedno z nejbezpečnějších vozidel.
Nevýhoda těžkých dveří se může projevit při nastupování a vystupování dětí. Přeci je, naše ratolesti jsou stále méně silné, než my, dospělí. Přeci jen, kolikrát vás dveře praštily do zad, když jste poutali juniory do autosedaček? Za tuhle ránu by se nestyděl ani Vémola.
Ovládací prvky, ať už na volantu samotném, nebo pod řídící obrazovkou, jsou dokonale zpracované a přehledné. Vše působí čistě a upraveně. Bílé kontrolky na černém pozadí, co více si přát. Pokud je řeč o volantu, možná bude překvapením, že od svých kolegů v takto velkých autech, je poměrně tenký a hezky drží v rukách. Potřeba je také ocenit řadicí páku, která jakoby trčela ze stříbrné desky, kde kolem nenajdeme nesmyslné množství tlačítek a páček a držáků na hrnky. Ne, prostě jen páka. Nic víc. A to je nádherné.
Na co nesmíme zapomenout, je kufr. V porovnání s ostatními SUV modely, je Discovery úplně někde jinde. Ve verzi 5+2 Premium Compact SUV, nabízí 157l a pokud sklopíme třetí řadu, zvětšíme objem na 1036l. při sklopení další řady dostaneme 1651l. To už je slušné množství prostoru.
Motor není zadarmo
Testovaná verze S P200 nám nabídne dvou litrový čtyř-cylindr turbo s devíti stupni v automatu, s výkonem 147kW a krouticím momentem 320Nm. K mání jsou verze slabší (120kW), ale i silnější (183kW). Stačí si vybrat.
Celá tahle sranda není levná. To je pochopitelné. Přes milion korun za středně silnou verzi si prostě budeme muset našetřit. Výsledek se ale dostaví. Když nechcete čekat na nový model, tenhle je více než skvělý. Za nás Discovery 2021 jede. Hodně jede.