Pravděpodobně nejznámější automobilka světa se pochlubila zcela novým logem. Mnozí si ho pochvalují, ozývají se ale i nespokojené hlasy. Lamborghini odhalilo znak, který se výrazně proměnil převážně po barevné stránce. Na automobilech bude sice vystupovat v obdobném provedení, zlatá barva ale zmizí. Nově se liší loga aut od log, která se používají na hlavičky stránek a dokumentů.
Pokud si zapneme Instagram firmy, okamžitě pochopíme, čeho se změna týká. Zlatý býk s nápisem Lamborghini zcela opustil svou zlatou předlohu. Nově se setkáme s bílou barvou, ale také s krémovou. Automobilka změnou vyjadřuje převážně odhodlání čelit novým výzvám v budoucnosti. Drží se zpravidla toho, že změna je považována za odvážnou, neočekávanou a hlavně autentickou. Heslem společnosti se stalo „driving humans beyond“, tedy stav, kdy lidé řídí za hranice možností. To je filozofie značky Lamborghini.
Žádnou změnu nevidíme
Na rozdíl od ostatních firem, které se popraly se změnou mnohem výraznější, Lamborghini se ze řetězu tolik neutrhlo. Škoda šla dokonce tak daleko, že na nových elektromobilech figuruje pouze nápis. Přesně toto se dotklo mnoha fanoušků Lamborghini. Ti v komentářích pod příspěvkem s novým logem nešetřili posměšky ani tvrdou kritikou. Objevovaly se memes, kde jsou vedle sebe dva identické obrázky s nápisem „before x after“, tedy předtím a potom.
Další komentátor dokonce automobilce připomněl, že apríl ještě není. Nejvíce přímočarý byl ovšem komentář, který zní: „Máte čas tento příspěvek smazat a my všichni zapomeneme, že se něco podobného vůbec odehrálo.“ Nastala tedy změna, o které má smysl se bavit? V zásadě ano. Nejde totiž pouze o nové logo, ale celou novou identitu automobilky Lamborghini.
Vzhled
Jak jsme si již řekli, Lamborghini se odpoutalo od složitého stínování a zlatí barvy. Na hlavičkách i znacích na sociálních sítích se objevuje pouze bílý býk. Na vozidlech se pak bude objevovat býk ve své přirozeném prostředí, ovšem s naprosto jiným barevným provedením.
Verdikt
Přestože se ozývá mnoho hlasů, které změnu odsuzují, celkově se jedná o odvážný krok. Lamborghini totiž reprezentuje to nejlepší, co si můžeme na automobilovém trhu pořídit. Jakákoli změna tedy musí být maximálně uvážená a nesmí odporovat s tím, co lidé od značky očekávají.