Lamborghini se nezabývá, stejně jako jiné automobilky, pouze současným, prodejem. Investuje i do budoucnosti. Snaží se ji vystihnout svými koncepty. Velmi zajímavým se stal Asterion. Plug-in Hybrid, který úplně nezapadá do rodiny Lamborghini. Svým designem ovšem dokáže okouzlit všechny fanoušky. Interiér ovšem zůstává ve stejném stylu jako zbytek rodiny.
Proč vlastně Lamborghini právě s tímto prototypem přišlo? Prvním impulsem byl rozhodně design. Italská firma se netají tím, že právě vzhled byl faktorem, kterým chtěla upoutat. Jde o to, že výrobci chtěli nabídnout alternativu designu, který doposud razí. Lze se domnívat, že Asterion odkazuje na křivky, které využívaly modely dnes už dávné historie. Přední část sice koresponduje se současným trendem, boční linie a celá zadní část jasně odkazuje na design, kterým modely Lamborghini kdysi dávno disponovaly. Neposlední zajímavostí je výběr materiálů. Najdeme zde karbon, titan nebo aluminium.
Design
Kromě jistých odkazů na minulost jde celkově o fantasticky propracovaný vůz v moderním stylu. Vděčíme za to i výběru pohonu. Lamborghini Asterion je hybrid. Výrobci tím pádem chtěli design přiblížit této zelenější technologii. Moderní modernímu. Přední část sice nese znaky klasického Lamborghini nárazník se ovšem zcela vymyká. Vysoký, ostrý a plný průduchů. Od LED světlometů vyráží až do zadní části linie, které podtrhávají sportovní DNA.
Zadní část krásně navazuje na tu přední v tom smyslu, že kombinuje zajetý design s tím neokoukaným. Pod víkem motoru se přes celou šířku táhne linie světlometu, který přerušený pouze nápisem Lamborghini. Z vysoko posazeného nárazníku vystupují koncovky výfuku ve tvaru šestiúhelníku. Tento styl jasně navazuje na historii firmy, kdy modely Lamborghini využívaly stejný přístup.
Interiér připomíná spíše luxusně zařízený obývák než sportovní tvrdou střelu. Látka je kombinována s karbonem. Výsledek reprezentuje zcela novou kapitolu ve světě deisgnu kabiny.
Motor
Elektromotor je doplněný spalovací bestií V10 o obsahu 5,2 litru. Výsledkem tak zůstává výkon 449 kW a krouticí moment 560 Nm. Spojením výkonu spalovacího motoru s tím elektrickým ovšem dostáváme docela jiné číslo. 910 koní pod kapotou už je síla, se kterou se dá velice dobře pracovat. Maximální rychlost 320 km/h. Zrychlení z 0 na 100 za 3 s.
Verdikt
Přestože koncept Lamborghini Asterion vznikl v roce 2015, stále má lidem a znalcům co nabídnout.