BMW. Tři jednoduchá písmenka, která dokáží v automobilových nadšencích zvýšit pozornost o několik levelů. Podobný scénář je to i u série M3, která patří mezi ty úplně nejoblíbenější. Co německé sedany vlastně nabízejí? Kromě výkonu i dokonalý design.
Nutno říci, že se tu potkala krása s abnormální silou. Pokud mluvíme o verzi Competition, tak tato slova platí dvojnásob. Kolegům ze seriálu TopGear sice přijde, že facelift, speciálně gril, nestojí za nic, ale jasně říkají, že co leží za ním, je to nejlepší na sportovním trhu vůbec. Vypovídá o tom samozřejmě i samotný vzhled, který je masivní, robustní, ale přesto sportovní až do morku kostí.
BMW M3 Competition Sedan
Tahle hračka má naprosto stejný výkon, jako jeho jmenovec v Coupé, ale přeci jen je něčím osobitý. Pod kapotou má vysokovýkonný zážehový řadový šestiválec TwinPower Turbo, který do kol vpustí brutální sílu 510 koní. Při startu nás zarazí do sedaček krouticí moment 650Nm. To jsou čísla, která opravdu mluví sama za sebe. Interiér si nemůžeme přát sportovnější. Sedačky podpoří svým tvarem ve všech záhybech nezbedných vozovek. Z 0 na 100 se dostane za 3,5s.
BMW M3 Sedan
Stejný motor jako ve verzi Competition, ovšem s rozdílem síly, která je tu vyčíslena na 480 koní. I to je ovšem šílené číslo. Stejně jako krouticí moment 550Nm. Šestistupňová manuální převodovka se zkráceným řazením dokáže dodat ten pravý pocit závodníka. Z 0 na 100 se tenhle miláček dostane za 4,2s. Designu vládne onen známý gril, boční průduchy a masivní kola.
BMW M340i xDrive Sedan
Jisté sportovní prvky se zachovaly, nicméně auto působí spíše jako: „Pojďme spíše řešit business než sílu, kámo.“ Pod kapotou je zážehový šestiválec BMW M TwinPower Turbo, který postaví do pozoru 374 koní. Krouticí moment je na business auto trochu moc, ale stále je 500Nm číslo, které rozhodně uvítáme. Někteří uvítají i fakt, že kontroverzí gril je v tomto případě nahrazen klasikou, na kterou jsme zvyklí. Z 0 na 100 za pouhých 4,4s.
BMW M340d xDrive Sedan
Poslední verze je business na druhou. Překrásný kousek, který má pod kapotou sice jen 340 koní, ale na startu 700Nm. Jde o skvělý design dokonalého auta, které se dostane z 0 na 100 za 4,6s. Do práce přijedeme rozhodně včas.
Závěr v penězích
Sice si na každý z těchto kousků musíme připravit alespoň dva miliony, ale ruku na srdce, ta nádhera za ty peníze stojí.