Hypercar Koenigsegg Jesko byl poprvé odhalen na mezinárodní výstavě v Ženevě v roce 2019. Od té doby ušel pořádný kus cesty a nyní se těší na sériovou výrobu a expedici natěšeným zákazníkům. První dodávky by měly proběhnout na jaře roku 2022 a vyrobeno by mělo být 125 kusů. Cenovka by měla být 2,3 milionu liber, což je v přepočtu skoro 80 milionů korun.
Barevný tón před sériového modelu je parádní. Oranžová s označením Tang Orange Pearl se stříbrnými a karbonovými akcenty dává tomuto vozu neuvěřitelný elán a upoutá pozornost každého automobilového nadšence.
Radost v podání šéfa a zakladatele v jedné osobě
„Jsme velmi nadšení, že můžeme předvést tento před sériový model ve spojení se zahájením výroby našich vozů Jesko a Jesko Absolut,“ řekl generální ředitel a zakladatel Christian von Koenigsegg.
„V rámci našeho postupného rozšiřování začíná Jeskova předmontáž v objektu o rozloze 10 tisíc metrů čtverečních,“ uvedl dále.
První dodávky pro zákazníky se mají uskutečnit na jaře příštího roku a hypercar se bude prodávat ve dvou podobách. V takové, která maximalizuje výkon na trati a rovněž ve verzi Absolut. Ta je pro změnu vyladěná tak, aby dokázala prolomit rychlost 300 mil za hodinu, což je 480 km/hod. Předpokládá se, že ceny budou začínat na 2,3 milionu liber, po přepočtu skoro 80 milionů korun.
Pod kapotou bude hřímat dravý osmiválec
Jesko používá osmiválec ve spojení s dvojitými turbodmychadly, kovanou klikovou hřídelí a vstřikováním vzduchu. Při použití 95oktanového benzínu generuje výkon 1262 koní.
Toto číslo však podle dostupných informací vzroste na 1578 koní, když použijete etanolem E85. Jesko navíc váží pouhých 1400 kilogramů.
Nejrychlejší převodovka na světě
Zřejmě nejinovativnější součástí je devítistupňová převodovka, která se vyznačuje sedmi mokrými vícekotoučovými spojkami v hodně lehkém provedení. Komponent váží pouhých 90 kilogramů.
Díky nastavení může řidič přeřadit mezi libovolnými rychlostními stupni za pouhých 20 milisekund, což z něj podle Koenigsegga dělá nejrychlejší převodovku na světě.
S Jeskem budete jako ryba ve vodě
„Při řízení Jeska se cítíte naprosto přirozeně,“ řekl řidič prototypu Markus Lundh. „Díky jeho plynulému posouvání ať už nahoru nebo dolů, se všechno děje mnohem rychleji. Nejsou žádná zpoždění. Je velmi vstřícný a chová se přesně tak, jak chcete. Na tak velké a výkonné auto je velmi hbité v tom, jak reaguje na řízení. A nedostává se do smyku ani při náhlých pohybech na plný plyn,“ dodal Lundh.