Nové SUV od naší známé automobilky Škoda je na světě. Už několik měsíců se mohou lidé potěšit pohledem na poslední generaci vozu Kodiaq. Na rozdíl od svého předchůdce je delší a má k dispozici mnoho asistentů, kteří nám pořádně ulehčí život. Cena rozhodně nikoho nepřekvapí. Platíme jak za značku, tak za nebývale vysokou kvalitu. Škoda vykročila správným směrem.
Celkově lze říci, že Kodiaq skutečně prokoukl. Úspěch sice sklízel i předtím, novinka ale skutečně bere dech. Design se zaměřil převážně na zdůraznění masivnosti a robustnosti. Interiér se zase zaměřil na pohodlí a luxus, který v podání Škody opět exceluje. Výkon rozhodně nikoho nezklame, mnoho lidí ale stále bude ještě čekat na verzi RS. Technologie se dostaly na opravdu vysokou úroveň. Kromě stálých asistentů se přidaly i systémy, které rozhodně ulehčí jízdu, mnohdy navíc mohou i zachránit život.
Cena, jak jsme si už řekli, nikoho rozhodně nepřekvapí. Za naprostý základ si Škoda řekne lehce přes milion korun. To je zkrátka standardní taxa. Abychom si mohli dopřát více prémiovou verzi Exclusive Selection, budeme si muset připravit až 1,285 milionu korun. Pokud si navíc chceme navolit i nějaké nadstandardní prvky, dostaneme se hladce až na 1,5 milionu korun. Pojďme se podívat zblízka na to, co si pro nás Škoda přichystala.
Design
Jak sama firma říká: „Ostré a elegantní linie, kombinované s výrazným světelným podpisem, prvky karoserie z tmavého plastu a až 20palcová kola činí z modelu Kodiaq robustní a zároveň dynamický i stylový vůz s nadčasovým designem.“ Důležité je, že Kodiaq skutečně nepůsobí jako tintítko. Prodloužil se a svědčí o tom i stylový pruh nad zadními světlomety. Přední maska je protnuta světlenou lištou, která spojuje oba LED světlomety.
Interiér disponuje nebývalým luxusem. Ambientní osvětlení se sbíhá do prostoru obrazovky infotainmentu. Zcela zmizela řadící páka, kterou nahradila lišta pro dobíjení telefonů. Ovládání automatické převodovky se usadilo za pravou stranu volantu. K dispozici je třízónová klimatizace i masážní programy.
Motorizace
Pod kapotou najdeme dvoulitrový diesel, který dá dohromady až 110 kW a 360 Nm točivého momentu. Silnější verze nabízí až 142 kW a 400 Nm.
Verdikt
Škoda Kodiaq sklízí úspěch. Nedivíme se, je to povedené SUV.
Pořád žádný pokrok, ale snaha udělat velké auto na malém levném podvozku je vidět. auto je oproti konkurenci jako koza. Zadní a čelní pohled úzký rozchod kol a boční má velké převisy, prostě natažený podvozek Karoqa
Veliký humbuk za ještě větší peníze, jako vše od Škodovky
„Platíme jak za značku, tak za nebývale vysokou kvalitu.“
Jako že Škoda je prémiová značka? Nebývale vysoká kvalita? Příbuzný si vzal starší model na operák. Po čtyřiceti musel nechat dát nové zadní kotouče a k nim dostal fakturu. Dobrá cena operáku- velká míra spoluúčasti. Když se v servisu divil že auto tak brzy potřebuje nové kotouče, bylo mu řečeno že u Škodofky normál…
U Superbu II jsem měnil kotouče poprvé v 300 000 km.
Mě se to nelíbí. Ty proporce jsou nevyvážené a auto působí divně. Nejlepší design po faceliftu má Kamiq.
Nepřipadá vám to auto jako designované v Číně?
Hm Škoda peněz, nejvíc asi problém podvozek, poddimenzovaný a za takový peníze.. nechápu, proč teda nepostaví komplet nové auto a né slátaninu..
to radši přidat pár peněz a jít opravdu do prémie..
Slátanina, vůbec se mi nelíbí. Cena přemrštěná. Tohle musel psát jen zaplacenej kokot.
Za tuhle značku opravdu platit nechci. A za jejich kvalitu už vůbec ne. Mám 3 Superba a vrže tam snad všechno, co vrzat může. Díky, škodovku už opravdu ne.