Japonská automobilka Mazda už světu představila řadu krásných a silných aut. Od menších sporťáků až po velká SUV. Tím druhým typem je i CX-5, které se představí v roce 2022 v novém kabátě. Ze staré spolehlivosti a bezpečnosti ale výrobci neumazali vůbec nic.
Pravdou je, že s nejnovější verzí tohoto věhlasného SUV si dalo evidentně práci mnoho šikovných lidí. Zvenku se nám CX-5 prostě musí líbit. Stále si sice drží ladné vlnky tolik typické pro Mazdu obecně, ale zároveň je nabourává novým předkem, světli i zadní částí. Vypadá více jako naštvané zvíře a to se počítá. Samo auto se rádo chlubí tím, že svým vzezřením inspiruje okolí. To je ovšem na vkusu každého z nás.
Zároveň se nová verze představuje v široké paletě barev. Kromě velkolepé a lety osvědčené červené Soul Red Crystal, přichází výrobci se zcela novou barvou Zircon Sand. Věřme tomu, nebo ne, ale vypadá naprosto dokonale. Tady designéři vsadili na jistotu.
Bezpečnost je zaručená
Všichni víme, že nejlepší je nebourat, ale to mnohdy prostě neovlivníme. Proto je potřeba mít auto, které se nehodám snaží předejít v co možná největší míře. Jako první se nám představí systém SCBS. Ten při nízkých rychlostech sleduje vozidlo před námi a automaticky připraví brzdy, aby už v momentě, kdy jsou potřeba, dávno brzdily.
Systém ABS s detekcí chodců je rovněž skvělá věc, kterou v Mazdě posunuli na úplně novu úroveň. Nejenže je systém opravdu přesný a zachrání tak plno lidských životů, ale dokáže detekovat chodce i v noci. Tehdy bývá právě největší riziko kolize. Teď jsme ale na vše připraveni.
Adaptivní tempomat oceníme hlavně při dlouhých cestách na dálnicích. Pomocí radiových vln nám auto sleduje perimetr před námi a v případě potřeby nám pomůže zabrzdit. Popřípadě napodobí rychlost vozidla před námi. Skvělý pomocník, který nám vyžene z hlavy trochu toho stresu.
Head up displej (ADD) sice není žádná novinka ve světě automobilů, ale ten, který předvádí nová Mazda, vyniká hlavně svým vysokým rozlišením. Další skvělá věc, která nás ušetří plno nepříjemným zážitkům.
Kolik má pod kapotou kobylek?
Pod pokličkou přechovává dvoulitrový motor se čtyřmi válci. 165 koní o výkonu 121kW je více než uspokojivé. Krouticí moment 213Nm. Typické rodinné auto, které je ještě ke všemu za velmi přijatelnou cenu. Za výbavu Emotion zaplatíme 650 000Kč. Ta nejlepší verze Takumi Plus Bose stojí 1 milion korun.
Co dodat. Tohle auto si získává fanoušky po celém světě velmi tvrdou prací. Je vidět, že přináší ovoce.