Smart se snaží znovu prorazit ve světě. Přestože se do historie zapsal jako výrobce malých městských vozů, moc úspěchu mu to nepřineslo. Mercedes-Benz se tedy spojil s čínskou firmou a společně zapracovali na novém SUV. To je pochopitelně plně elektrické a snaží se konkurovat nejsilnějším matadorům na trhu. Dokáže ale lidem nabídnout něco, co ještě u ostatních neviděli?
SUV, které se snaží zachránit jméno a celkovou existenci firmy Smart. Asi takto by se dal popsat nejnovější počin, který nese jméno Smart #1. Výrobci z Mercedes-Benz spojily své síly se značkou Geely. Pokud někomu přijde toto jméno povědomé, jedná se o stejnou společnost, která si vzala pod patronát automobilku Volvo. Společně tak vznikl model Smart #1, který rozhodne o budoucnosti. Pokud se Smart profiluje jako firma, která vyrábí městské vozy, byl elektrický pohon jasnou volbou. Zároveň také reflektuje potřebu lidí netísnit se v malé kabině. Pokud se pro Smart #1 rozhodneme, dostaneme navíc také rychlejší nabíjení a výrazně prodloužený dojezd. To vše je zabalené ve vcelku slušivém designovém obalu. Pojďme se podívat na tohoto spasitele značky Smart o trochu více zblízka.
Design
Na vhledu záleží a výrobci modelu Smart #1 si toho jsou vědomi. Ne trh se tedy dostal vůz, který nás svým vzhledem rozhodně nezklame. Přední část se profiluje jako typický elektromobil. Žádný gril, žádná maska chladiče. Přes celou délku se rozprostírá lišta, která spojuje oba LED světlomety. Nárazník plní hlavně funkci odvodu vzduchu. Z boku se zastavme u klik. Ty jsou zapuštěné, což u elektromobilů vypadá více než dobře. Střecha se výrazně svažuje do zadní části, je to ovšem jen optický klam. Zadní část využila stejného rozestavění světlometů, jako zadní.
Interiér nás na první pohled zaujme především zvýšeným středovým sloupkem. Na jeho konci najdeme masivní obrazovku infotainmentu. Volba materiálů si zaslouží pochvalu. Všude se suce vyskytuje hodně plastů, ty jsou ale kvalitní a pevné. Sedadla dostala skvělý povrch. V kabině se rozhodně nudit nebudeme.
Dojezd
Klasické verze dokáže na nabití ujet až cca 439 km. Silnější verze dokážou cca 400 km. Oba jsou to ovšem vynikající výsledky. Nabíjení navíc zvládneme obstarat během 30 min. Skvělé.
Verdikt
Pokud máme pro Smart slabost, rozhodně nás model Smart #1 nezklame. Přejeme mnoho šťastných kilometrů.