V současné době slaví automobilka už 125 let. Jak jinak vzdát hold bohaté historii než vozem, který si právem získal srdce široké veřejnosti? Renault Clio patří mezi ty automobily, které znají lidé na celém světě. Malý, hbitý, a navíc za přijatelnou cenu. Ani nejnovější přírůstek není výjimkou. Ceník pro český trh už nějakou dobu visí na stránkách firmy a rozhodně nevyděsí.
Na první pohled je jasné, že došlo k mnoha změnám. Renault Clio, kterého mnozí berou jako dopravní prostředek pro starší generaci, se nově chlubí zcela ojedinělým designem a svěží filozofií vzhledu. Zvenku elegantní, v kabině se budeme moci kochat sportovními prvky. Ani praktičnost nezůstává pozadu. Technologicky se Renault opravdu překonal. Obzvlášť je automobilka pyšná na kamerový systém, díky kterému se z podélného parkování stává radost.
Cena se dostala na úroveň těch levnějších kousků, a to i přes to, že Renault Clio skutečně představuje revoluci značky. Základní, nejslabší verzi si budeme moci pořídit už za 380 000 korun. Jedná se o klasický benzín. Hybridní model už nás vyjde v základní výbavě na 513 000 korun. Na rozdíl od ostatních ale nabízí pěkný výkon. Pokud sáhneme po nejlepší výbavě, dostaneme se až na 623 000 korun. Pojďme se tedy podívat, co na nás čeká za pozitiva.
Design
Vzhled se proměnil naprosto zásadně. Přední strana se chlubí ostrou maskou s velikým znakem automobilky. LED světlomety působí agresivním dojmem. Litá kola reprezentují sportovního ducha vozu. Zadní strana připomíná vůz, který je připravený pustiti se do jakéhokoli závodu. Kabina si pro nás přichystala 9,3palcovou obrazovku infotainmentu a hlavně ostré, rovné linie. Kufr nabízí v základu objem až 391 litrů. Pokud sklopíme sedadla, dostaneme až 1069 litrů.
Technologie
Kamerový systém, o kterém už byla řeč, zachytí prostor 360 stupňů. Všechny manévry se tedy rázem zjednoduší. Při dlouhé jízdě je nám k dispozici adaptivní tempomat. Pro větší bezpečnost se můžeme spolehnout na automatické nouzové brzdění. Postupně můžeme v autě narazit až na 17 dalších systémů.
Motorizace
Hybridní verze nabízí výkon až 145 koní a automatickou převodovku. Benzín umí vyrobit výkon až 100 koní a 160 Nm točivého momentu. Jako poslední možnost se nabízí LPG s výkonem 100 koní a 170 Nm.
Verdikt
Renault Clio skutečně reprezentuje změnu. Jsme rádi, že k lepšímu. Za nás má tohle žihadlo zelenou.