Renault to s modelem 5 Turbo 3E myslí vážně. Po představení konceptu na konci roku 2024 nyní dorazila produkční verze, která se od původní studie liší jen minimálně. Jednou z drobných změn je logo RS umístěné za B-sloupky. Výtvarný koncept dvoudveřového a dvoumístného vozu zůstal zachován, na rozdíl od standardního Renaultu 5, který disponuje pěti sedadly a zadními dveřmi.
Tento široký, malý vůz navazuje na původní Renault 5 Turbo a Turbo 2 s motorem uprostřed. Stojí na obrovských 20palcových kolech a jeho rozšířené zadní blatníky skrývají dva elektromotory, každý o výkonu 268 koní. To znamená, že tento elektrický hot hatch nabídne celkový výkon 536 koní. Udávaný točivý moment dosahuje extrémních 4 800 Nm, i když jde pravděpodobně o hodnotu na kolech, nikoli přímo na motoru. Podobné hodnoty uváděly i automobilky jako GMC u Hummeru EV nebo Tesla u Roadsteru.
Specifikace
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Renault 5 Turbo 3E podle serveru Motor1, za tři sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h. Ačkoli je zaměřen primárně na výkon, dojezd také neurazí. Francouzská automobilka odhaduje maximální dojezd až 400 km podle cyklu WLTP díky bateriovému balíčku s kapacitou 70 kWh. To na Supersport není vůbec zlé.
I přes větší rozměry a větší baterii oproti standardnímu Renaultu 5 si novinka udržuje hmotnost 1 450 kg, což je stejně jako běžný elektrický supermini model s 52kWh baterií. Použití uhlíkových vláken uvnitř i v exteriéru pomohlo udržet váhu na uzdě, stejně jako odstranění zadních dveří a sedadel. Renault se před zahájením výroby pokusí ještě další kilogramy ubrat.
Největší technickou výhodou Turbo 3E je pokročilá 800voltová architektura. To umožní maximální nabíjecí výkon 350 kW, zatímco standardní elektrický Renault 5 podporuje pouze 100 kW. Za ideálních podmínek lze lithium-iontovou baterii dobít z 15 na 80 procent kapacity během 15 minut.
Verdikt
Rallyový styl vozu podtrhuje vertikální ruční brzda, interiér z Alcantary, ochranná klec a skořepinová sedadla se šestibodovými pásy. Renault otevře objednávky v nejbližších týdnech a první dodávky se očekávají v roce 2027. Cena zatím nebyla zveřejněna. Automobilka vyrobí pouze 1 980 kusů jako odkaz na rok 1980, kdy se na trh dostal originální Renault 5 Turbo. Máme se na co těšit.
nkpkd1
p7zp2b