Mluví se o něm jako o nejrychlejším a nejpovedenějším autě ze všech, které z výrobní linky Aston Martinu kdy sjely. Není divu, britská automobilka si dala s modelem V12 Vantage pořádně záležet. Nechybí luxusní prvky, silný motor a pohodlí. Radost pohledět.
Kdyby James Bond pronásledoval padouchy v novém V12, rozhodně by nikdo z nich neměl šanci. Aston Martin byl sice představen teprve přednedávnem, čísla však nasvědčují tomu, že tady končí veškerá legrace. 2022 přináší, podle slov automobilky, Vantage, který je nejrychlejší ze všech dosavadních stejnojmenných modelů. Překvapivě lehké a s pořádnou porcí koňských sil, která nás rozhodně nenechá usnout.
Design pohladí po duši
Chladné a děsivé. Na první pohled je Aston Martin opravdu auto ve stylu. Se svou ikonickou stříbrnou barvou a ladnými liniemi je Vantage skutečně vrcholem designérské práce. Předek auta je to pravé lákadlo. Jednoduché, a přeci dokonalé provedení. Maska chladiče s masivním mřížováním, zkosená LED světla a velký znak automobilky. Nepřehlédnutelný je přední nárazník, který podtrhává celou sportovnost exteriéru.
4,5 m dlouhé a téměř 2 m široké auto. Vantage není jedno z nejmenších aut na trhu, přesto váží 1795 kg. To zase není tolik. Rozvor kol 2,7 m. Kufr dokonce nabízí kapacitu 346 l, což je na výkonnostní sporťák obdivuhodné číslo.
Zadní část je tak robustní, jak jen to jde. Nádherný spoiler, velký nápis Aston Martin, spodek z karbonu a nádherné výfuky, které když spustí, všichni vědí, že jsme nastartovali právě my. LED světla se táhnou zahnutou linií po celé zadní šířce. Zapomenout nesmíme ani 21palcová kola, která dodávají autu ten pravý nádech sportovního luxusu. Krásná práce.
Interiér je jeden veliký zážitek. Dvě skořepinové sedačky na první pohled vypadají hodně propracovaně a stabilně. To se na okruhu bude rozhodně hodit. Oproti jiným autům je Vantage vybaven pouze 8palcovou obrazovkou. Vše se dá ale nastavovat manuálně, což je ve světě digitálních technologií velké plus.
Luxus pod kapotou
Motor je svatý grál, pro který si Vantage lidé koupí. 5,2 litrový bi-turbo motor V12 pod karbonovým sarkofágem dodává do kol sílu 700 koňských sil. Kombinace s krouticím momentem o velikosti 753 Nm je vskutku smrtící. Maximální rychlost se nám tady vyšplhala na 322 km/h. Z 0 na 100 se V12 dostane za 3,5s. To je jednoduše fantazie.
Kousků se, bohužel, vyrobí pouze 333. Cena se tak bude pohybovat ve vyšších jednotkách milionů korun.