Málokterému autu se podařilo dosáhnout takový úspěch jako elektrickému Jaguaru I-Pace. Alespoň na poli ocenění. Na straně zákazníků to však rozhodně neplatí. V podstatě jde o propadák.
První elektrický Jaguar doslova okouzlil novinářské poroty anket evropského a světového auta roku. Získal obě ceny v jeden jediný rok (2019), což se věru nestává. Kromě toho ho porota, hlasující za nejlepší světové auto, ocenila cenou za design a také jako nejlepší městské auto roku. Kromě toho má na kontě zlato v regionálních anketách v Německu, Norsku, ve Švédsku, ve Skotsku, Irsku, Kanadě či v Jižní Africe. Na začátku kariéry se tak zdálo, že vykročilo k obrovskému úspěchu, a zejména, že na svět přišel první skutečný konkurent Tesly X.
Realita je však smutnější. Jaguar I-Pace má nepochybné kvality, ale na zákazníky nezapůsobilo toto výkonné elektrické SUV zdaleka tak jako na novináře. Vzhledem na investice, které si I-Pace vyžádal, můžeme z obchodního hlediska hovořit o debaklu. V Evropě se v roce 2018 prodalo 6 435 a loni 12 232 exemplářů. To není nic omračující. A v USA je to ještě horší. Za Atlantikem má Jaguar I-Pace na kontě 393 registrací za rok 2018 a loni jen 2 594. To z takové Tesly X se prodalo ve Spojených státech ve stejném období 26 100, respektive 19 225 kusů.