Jestli něco Italové milují, tak jsou to auta. Společnost Maserati je známá nejen pro masivní výkony svých strojů, ale i eleganci. Tu reprezentuje právě Quattroporte. Tenhle luxusní sedan nám okamžitě učaruje nejen silou, ale hlavně svou jemností a smyslem pro detail. Ne nadarmo se mu přezdívá ikona italské elegance. Z tohoto auta dýchá luxus, který se jen tak nevidí.
Jak sama firma hlásá, tenhle sedan je zrozen k výkonu a navržen pro inspiraci. Je až neuvěřitelné, jak dokonale dokážou Italové skloubit brutální motor a jemnou duši designu. Přesně tyhle nuance dělají ze značky Maserati takovou kapacitu v oboru. Kromě již zmíněných faktorů se automobilka zaměřila na technologie. V současné době není čas na vozidlo, které by nebylo chytřejší než my sami. Výrobci proto vybrousili bezpečnost a konektivitu. Na trh přichází Quattroporte ve třech výbavách. Jedna lepší než druhá.
Quattroporte Trofeo
Nejrychlejší Quattroporte na trhu. Pod kapotou bije srdce nezkrotného osmiválce, který daruje jezdci až 580 koní a pohon AWD. Maximální papírová rychlost se vyšplhala na 326 km/h. zrychlení rovněž nezná hranice. 4,5 s z 0 na 100 je úctyhodný výsledek.
Vysokých rychlostí dosahuje Trofeo i díky designu. Aerodynamika se zde posunula na práh nemožného. Přední maska chladiče, kterou zdobí legendární trojzubec, disponuje širšími průduchy a nárazník svým tvarem napomáhá držet auto při zemi. Celé vozidlo pak brázdí silnice a okruhy na 21palcových kolech, která by sama o sobě vyhrála cenu za skvostný vzhled. V jednoduchosti je krása.
Interiérově jsou si všechny výbavy velice podobné. Maserati vsadilo na hojné zastoupení kůže, karbonové lišty a co možná nejvyšší čistotu provedení. Sedačky sice působí sportovně, což oceníme na okruhu, ale na rozdíl od pravých sportovních skořepin zajistí i notnou dávku pohodlí. Skvěle vymyšlené a funkční. O hudbu se stará audio systém Bowers and Wilkins.
Quattroporte GT
Šestiválec a síla 350 koní. Slabší sourozenec Trofeo dokáže svištět po okruhu až 270 km/h a z 0 na 100 zrychlí za 5,5 s. Náhon na zadní spolyká celý krouticí moment 500 Nm. Tohle je opravdový dravec.
Quattroporte Modena
Zlatým středem v oblasti výkonu se stala verze Modena. Šestiválec, pohon zadních kol, 430 koní ve stáji a 580 Nm krouticího momentu. Z 0 na 100 za 5,0 s. Maximální rychlost se pohybuje kolem 288 km/h. Itálie se opět předvedla a dokázala světu, že slovo „nejde“ neexistuje.
Maserati patří k těm značkám, které budou vždy hledět hlavně na kvalitu a poctivé řemeslo. To dělá z těchto aut legendy.