Automobilka Hyundai tvrdě aspiruje na post nejlepšího výrobce elektrických vozů. Tesla jen s hrůzou přihlíží, co nedávno vyjelo z garáží. Světu se představil nový model Ioniq 6, který je pokračovatelem slavného modelu Ioniq 5. Z našlapaného SUV se nám stala krásná, dlouhá limuzína. Je až s podivem, jak dokonale nový model vypadá. Hyundai tady jednoduše zazářil.
Pokud se něčeho může německý a americký trh bát, tak je to právě Ioniq 6. Jak Tesla model 3, tak BMW I4, se mohou od nového stroje z výrobny Hyundai ledacos přiučit. Největší boom a lákadlo na zákazníky zároveň přichází v podobě designu. Ioniq 6 se vyznačuje překrásně rovnými a chladnými liniemi, které dohromady vytváří neskutečně prémiový dojem. Přestože se nezapře inspirace konceptem Prophecy EV, Ioniq 6 je daleko více praktický a připravený na reálný život.
Part VI. Unique Individuality
— Hyundai Worldwide (@Hyundai_Global) June 28, 2022
IONIQ 6’s sleek exterior has a unique, head-turning design. It reflects your individuality and bold self expression.
Finally, the full design of #IONIQ6 will be unveiled tomorrow.
Stay tuned for: https://t.co/Vf6Ix52cX5 #Streamliner #Hyundai pic.twitter.com/kADEuQNew7
Design
Pokud jde o vzhled, nemá nové auto po světě konkurenci. Ioniq 5 býval tím nejlépe vypadajícím elektrickým vozem až do doby, kdy přišel pokračovatel Ioniq 6. Velice elegantní limuzína, která se netají prvky použitými z konceptu Prophecy EV. Předek si rozhodně zapamatujeme. Drobná a vzdušná maska tvoří krásný protiklad sportovně vypadajícímu nárazníku. Od předních LED světel až po ty zadní se táhne přes celou délku jemně zakřivená linka. Ta vytváří dojem neskutečně dlouhého vozidla.
Zadní část je skutečnou třešničkou na dortu. Obří nárazník, LED světla a spojovací lišta, nápis Ioniq 6 a dosti nízko posazený spoiler. Od konceptu se liší pouze nepatrně, což byl záměr firmy Hyundai. Ta se zařekla, že kdykoli vypustí do světa koncept, auto určené do výroby bude vypadat stejně. Koncept 45 EV a Ioniq 5? Téměř identické. To samé platí pro Prophecy EV a Ioniq 6.
Interiér
Oproti konceptu, který se ovládal podobně jako hra na PS4, v Ioniq 6 najdeme volant. Dobrý začátek. Celkově kabina působí velice prémiově a navíc lidsky. Moderní vzhled se sice nezapře, ale o ultra futuristické zpracování se zde nejedná.
Baterie a výkon
Dvě možnosti baterie. 58 kWh a 77 kWh. Z 10 % na 80 % se auto nabije za 20 minut. To už je slušná rychlost. Dojezd firma proklamuje vcelku uspokojivý. 530 km je slušný základ. Doufejme, že svůj slib Hyundai dodrží. Dva motory by měly vyprodukovat sílu až 300 koní. Verze s 1 motorem by rovněž měla být k mání.
Verdikt
Krása oblečená v elektrice. Hyundai stvořil další model, ke kterému se může hrdě hlásit. Už se těšíme, až budeme potkávat Ioniq 6 na silnicích.
Solidní článek. Až na sílu 300 koní.
Jednotkou síly je 1N (newton), 1 kN ap. Měl jste asi na mysli výkon s jednotkou 1 W, 1 kW aj. Přepočet: 1 HP = 0,736 kW. Tedy 300 HP = 221 kW.
Jinak Ioniq 6 má krásný aerodynamický design. KIA EV 6 je jeho blízký příbuzný, energií baterií i dalšími parametry (dojezd).
Jde o parafrázi: 300 “koňských sil”