Citroën, francouzská firma s dlouholetou tradicí se skutečně zvedá. Její C5 X v hybridní verzi zajišťuje vše, co od prémiového auta čekáme. K benzínové verzi musela automobilka dodat i čistší balíček. Exteriérem a kabinou se sice hybrid od benzínu moc neliší, i tak ale přibilo pár věcí. Technologicky se Citroën posunul na zcela novou úroveň kvality.
Automobilka Citroën si u svého modelu C5 X Plug-in Hybrid zakládá na tom, že je nepředstavitelně všestranný. Do města, denní jízdy, na náhlé výlety mimo civilizaci. Tenhle crossover by nás měl teoreticky dovézt opravdu kamkoli. Pohodlí je zajištěné a stejně tak slušný dojezd. Technologie jsou prvkem, na který výrobci vsadili pořádným dílem. Bezpečnostní asistenti, různé jízdní režimy, to vše znamená, že se můžeme plně soustředit pouze na požitek z jízdy.
An iconic silhouette you can’t ignore #CitroënC5X#Citroën #C5X #Hybrid #EV #Adventure #Drive #Sportscar pic.twitter.com/ugsCAbFBYi
— Tates Cars (@tatesforcars) July 29, 2022
Design
Po vzhledové stránce šla francouzská auta neskutečně nahoru. Při pohledu na Peugeot se nám mnohdy až rozbuší srdce. Citroën rozhodně nezůstává pozadu. Svou délkou nás dozajista ohromí, a i díky ní vzniká uvnitř spousta užitkového místa. Předek auta si vzal za své linie znaku Citroën a upravil podle nich masku chladiče a LED světlomety. Nárazník není nijak ostrý, dokresluje však lehkou sportovnost vozu.
Z boku nás okouzlí 19palcová kola, která spíše než velikostí, šokují svým vzhledem. Ostré úhly do tvaru květu působí vysoce luxusním dojmem. Do zadní části se pak sbíhají všechny linie karoserie. C5 X díky tomu získává logickou stavbu designových prvků. LED světlomety se opět inspirovaly znakem a protáhly se až téměř ke středovému emblému. Nárazník ale vůbec nekontrastuje se zbytkem kapoty. Může se nám jevit trochu levně.
Interiér nás pohltí a už nepustí. Výrobci se drželi rovných, dlouhých tvarů, volantem počínaje, obrazovkou konče. Zachovala se fyzická kulatá tlačítka, místo řadící páky máme k dispozici pouze drbnou páčku. I díky těmto detailům si budeme připadat v kabině jako na zámku.
Motor
Hybridní pohon kombinuje výkon elektrického motoru 110 koní a spalovacího benzínu 180 koní. Točivý moment 360 Nm není vůbec k zahození. Ony 4 jízdní režimy dávají na výběr z módů: elektrický, hybridní, komfort a sport. S nulovými emisemi navíc dosáhneme rychlosti až 135 km/h.
Verdikt
Extrémně povedený vůz, který nás vyjde na cca 1,1 milionu korun. Je to pochopitelně hodně peněz, bavíme se ale o velice schopném a krásném automobilu.