Sportovní verze skútru GT model Forza 350 otevírá brány rychlého městského cestování pro rok 2023. Síla v rudém balení. Výrobci z firmy Honda připravili pro zájemce stroj, který vyniká výkonem, spotřebou a jízdními vlastnostmi. Na jízdu do práce i mimo město se Forza už osvědčila. Nový model ovšem přináší mnohem ucelenější balík technologií a dovedností.
Mottem se stala věta: „Síla jet ještě dál.“ Nic nemůže být blíže k pravdě. Tento hbitý skútr schovává pod kapotáží silný motor, který nám dokáže tento stroj pořádně popohnat. Honda si dala pekelně záležet také na technologiích. Ty se staly skutečnou prioritou. O jízdní vlastnosti se prakticky stará už sama ergonomie skútru jako takového. Menší kola zajišťují skvělou obratnost. Balanc už je na nás, ale nikdo nebude mít sebemenší problém právě v této oblasti.
Design
Vzhled se zcela podřídil výkonu a aerodynamice. Pokud někdo čekal, že Forza 350 bude přátelská k hipster stylu, šeredně se mýlil. Tenhle skútr se netají sportovními ambicemi, které z něj koukají každým coulem. Prvně barva. Kombinace černé, rudé a šedé rozhodně přilévá olej do ohně sportovnímu duchu. Forza 350 se inspirovala svou přední částí svou dravější sestrou Forzou 750. LED světlomety vytvářejí poměrně nebezpečný výraz. Z kapoty se tyčí masivní plexisklo. Zrcátka ve spojení s ukazateli směru spíše připomínají tykadla.
Krásně si Honda pohlídala křivky a linky. Skútr tak vypadá, jako by se od přední části všechny čáry ubíhaly za sedlo, které se ustálilo ve výšce 780 mm. Krásně pod ním vyniká odpružení. Závodní DNA je dokreslena sportovně laděným výfukem s masivní koncovkou. Zkrátka překrásný pohled.
Specifikace
Přední kolo 15 palců, zadní kolo 14 palců. O brzdění tohoto 184 kg vážícího stroje se starají kotouče. Přední 256 mm, zadní pak 240 mm. O všem máme přehled na LCD displeji. Přehledný, pěkná čitelnost. Kapacita nádrže odpovídá hodnotě 11,7 litru. Spotřeba dosahuje něco málo pod 4 litry na 100 km.
Motor
Kapalinou chlazený jednoválec o objemu 330 cc dokáže nabídnout jezdci až 21,5 kW výkonu a krouticí moment 31,5 Nm. Ideální stav.
Verdikt
Až se Forza 350 spustí na trh, rozhodně se nebude jednat o popelku motocyklového průmyslu. Předpokládáme, že se po tomto modelu rychle zapráší.
No super skutr…jel jsem na 125ccm a bylo to moc fajn a tahle 350 to uz bude jine zihadylko stim uz muzete bez obav na dalnici a navic je moc hezka no opravdu premium !
Hezký nicneříkající promo článek od výrobce, snůška marketingových básniček. Forza 350 už se nějakou dobu vyrábí, co je na této vlastně nové? V úvodu jsem nabyl dojmu, že přišla nějaká výkonná verze „GT“, ale výkon motoru je úplně stejný, jaký byl doteď. Nepochopil jsem tedy, co se vlastně na modelu změnilo.