Konkurence, jakou je například BMW nebo Mercedes-Benz, se může začít třepat v základech. Na trhu se objevil nový sedan G90. Značka Genesis, která patří pod světoznámou firmu Hyundai, obohatila tímto modelem svoje portfolio už v roce 2021. K nám se ale tento koráb silnici dostává až teď. Luxusní zpracování všech detailů jde ruku v ruce s masivním výkonem.
Vzhled modelu Genesis G90 se řadí mezi ty, které nás na první pohled okouzlí svým nadčasovým pojetím. Výrobci se zaměřili na detaily, praktičnost i dynamiku. Elegance, která celému vozu vévodí, se zde místy mísí právě s tvrdou sportovností. Technologicky se Genesis G90 řadí mezi naprostou špičku. Nemalé množství asistentů nám pomůže během každé jízdy. Stejně jako Mercedes, i firma Genesis zakomponovala do své vlajkové lodí otáčení zadních kol.
Cena se vyšplhala na cca 1,8 milionu korun. To je pochopitelně nemálo peněz. Pokud bychom ale chtěli porovnat tuto cenovky s jinými modely, podívejme se například na BMW. Vůz i7 nás vyjde na téměř 3 miliony korun. Kolem stejné hodnoty se pohybuje také Mercedes-Benz třídy S. Ten je právem považovaný za jedno z nejluxusnějších vozů na světě. Genesis G90 jim ale technologicky i výkonnostně směle konkuruje. Pojďme se na něj tedy podívat zblízka.
Design
Výrobci se snažili propojit účelovost s abnormálním luxusem. To přesně se jim podařilo. Přední část se vyznačuje masivní maskou, na které budeme obdivovat převážně mohutnou mříž a LED světlomety. Ty jsou navíc pomyslně protaženy až za úroveň předních kol pomocí lišt. Z boční strany nás zaujaly dvě věci. Tou první jsou pochopitelně zapuštěné kliky dveří. Dále pak vyrazí dech silueta vozu. Ta se v zadní část postupně svažuje a podporuje tak již dost zřetelnou eleganci.
Interiér si nás zase získá komfortem, který umí nabídnout. Genesis G90 měří téměř 5,5 m na délku, není tedy divu, že o místo nebudeme mít nouzi. Palubní deska v kůži, dekor dřeva, sklo i hliník. Všechny materiály byly vybrány s maximálním zřetelem na kvalitu.
Motorizace
Pod kapotou najdeme v zásadě dva motory. Prvním je 3,5litrový benzín, který dá dohromady až 380 koní. Druhý 3,5litrový motor s označením Turbo 48V Electric Super Charger pak nabídne až 415 koní. Musíme přiznat, že se zde bavíme o královských hodnotách.
Verdikt
Pokud bychom snad o koupi uvažovali, musíme si říct, že tohle vozidlo není typickým rodinným sedanem. Výrobci chtěli dopřát lidem luxus a tento úkol splnili více než úspěšně.