Na trhu se objevilo nové SUV Peugeot 2008. Francouzi se skutečně překonali. Model 2008 vypadá naprosto fenomenálně. Co všechno nám může jako zákazníkům nabídnout? Kromě stylu a výrazného pohodlí je to dozajista i dostupnost. Konkurence z koncernu by měla zpozornit. Po silnicích bude jezdit „user friendly“ vůz, který si lidé okamžitě zamilují.
Dalším výrazným milníkem na cestě k budoucnosti auto mobility je dozajista i pohon. Peugeot do svého nového modelu 2008 vložil klasický spalovací motor, který můžeme ovšem velice rychle vyměnit za elektrický. Tato čistá varianta nás ovšem vyjde na tolik peněz, že většina zájemců dá stejně přednost benzínu nebo naftě. Co ovšem jistě všichni ocení je vzhled. SUV s lvem ve znaku si osvojilo novou filozofii automobilky a kombinuje tak v sobě sportovnost s neobvyklou elegancí.
Cenově se pohybujeme v přijatelných vodách. Za zcela nový vůz zaplatíme v základu cca 470 000 korun. Za podobnou výbavu bychom u jiných automobilek zaplatili daleko více. Stále se sice jedná o hodně peněz, v porovnání s konkurencí se ale, jak jsme již řekli, drží Peugeot 2008 níže. Pokud bychom snad zatoužili po elektromobilu, dejme nízké cenovce sbohem. Tato varianta totiž startuje už na necelém milionu korun. Podle výbavy se pak může vyšplhat až na 1,1 milionu korun.
Design
Peugeot 2008 reprezentuje svěží přístup k designu, který firma v poslední dekádě razí. Přední část se může chlubit nadčasovou maskou, kde se objevuje zcela nová mříž. Na ni navazují ostré a zvětšené světlomety. Kola dostala v základu krásných 16 palců a ojedinělý tvar. Linie vedou z přední části po celé délce vozu a dodávají tak SUV na velikosti. V zadní části se vyjímá černá lišta, která tvoří podklad světlometům i nápisu Peugeot. Sportovnost je zvýrazněná dvěma koncovkami výfuku.
Interiér nás uchvátí svým futuristickým a sportovním stylem. Na každém prvku najdeme alespoň několik procent karbonu. Volba materiálů byla celkově zcela zásadní. Každopádně, nejvýraznější sportovní styl nabízí varianta GT. Peugeot si dával dobrý pozor, aby všechny zásadní prvky jako přístrojový panel nebo volant byly ve tvaru mnohoúhelníku. Francouzi se drží nové filozofie. Obrazovka infotainmentu nabízí 10palocovu úhlopříčku.
Motorizace
Pod kapotou se může objevit 1,2litrový motor v benzínu PureTech 100 nebo 130. Tomuto označení odpovídá také množství koní. Diesel se objevuje ve variantě BlueHDi 130. Dokáže vyrobit 130 koní a 300 Nm točivého momentu. Elektromotor pak disponuje výkonem 156 koní a točivý momentem 260 Nm. Auto dokážeme nabít za půl hodiny.
Verdikt
Pokud by někdo uvažoval o novém voze, který mu bude sloužit pěknou řádku let, nabízí dostatečný výkon a prostor, neměl by Peugeot 2008 vynechat.