Pokud nám není severoamerická firma Ford tak cizí, víme, že nenabízí pouze masivní trucky a dravé Mustangy. V záloze má i praktické vozy. Jedním takovým je zbrusu nový Ford Tourneo Connect. Na první pohled elegantní automobil, který nás dozajista potěší například svou variabilitou, pohonem všech kol a technologiemi. Cena zcela odpovídá skutečnosti. Kvalita musí být trochu dražší.
Estetický až do morku kostí. Ford vymyslel design, který mění užitkové vozidlo v plnohodnotného rodinného přítele. Exteriér působí čistě a upraveně, interiér nás zase dostane svou praktičností a volbou materiálů. Nejvíce nadšení můžeme ale být ze zavazadlového prostoru. Do tohoto auta se vejde naprosto všechno. Pohon se zaměřuje na zelenější přístup k planetě, to ovšem nijak neubírá na výkonu, ba naopak.
Cenově se pohybujeme kolem 790 000 korun. I to je vysoká nabídka na základ, musíme si ale uvědomit, co kupujeme. Všechny prvky jsou z pevného materiálu, výkon více než uspokojující, praktičnost na maximální úrovni. Pokud se snad rozhodneme do koupě jít, můžeme si být jistí, že si kupujeme značku, která tu s námi ještě nějaký ten pátek bude. Nezáleží na tom, jestli vozíme početnou rodinu nebo kola na nedělní vyjížďky. Ford Tourneo Connect tady bude pro nás. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Vzhled se stal neoddiskutovatelným lákadlem na zákazníky. Jak jinak posunout hranice užitkového automobilu? Pokud máme na mysli Mercedes-Benz třídy T, tak si můžeme být jistí, že stejně odvážně se do svého projektu obul i Ford. Přední gril působí dosti. Masivním dojmem, krásně na něj navazují LED světlomety. Celý profil nám ukazuje, jak si výrobci hráli s liniemi. Ty krásně respektují posuvné zadní dveře. Zadní část pak nabízí veliké okno, které dokonale prosvětluje interiér.
Palubní deska se může pyšnit propracovaností detailů, obří obrazovkou infotainmentu, krásnými rovnými větráky a multifunkčním volantem. Sedadla jsou více než pohodlná. Zadní se dají sklopit a utvoří tak rázem prostor, za který se nemusí stydět dodávka.
Motor
1,5litrový benzín dá dohromady 114 koní a 220 Nm. To by se zdálo jako vcelku přitažlivé hodnoty. Mnoho lidí dá ale ještě stále přednost naftě, která díky svému dvoulitrovému motoru nažene do kol až 122 koní a 320 Nm.
Verdikt
790 000 korun je sice základ, musíme ale počítat s vyšší částkou. Kolem 850 000 korun už na nás čeká vozidlo, které nás jen tak nezklame.