Pokud hledáme skutečně spolehlivý a silný stroj pro všechny druhy terénu, měli bychom pohledem zabrousit i do katalogu firmy Ford. Model Ford Explorer v hybridní verzi nás sice vyjde na hodně peněz, sloužit může ale neúměrně více času. Tenhle silák si nás podmaní svou opravdovostí, jízdními vlastnostmi i výkonem. Design dává najevo odhodlání zúčastnit se každého dobrodružství.
Ford Explorer PHEV Plug-in hybrid. Takto zní celý název stroje, který zaujal přední příčky ve třídě SUV. Přestože se může na první pohled jevit jako elegantní vůz pro představitele vysokých pracovních pozic, stačí z asfaltu sjet na nejbližší polní cestu. Tady se pod kapotou probudí pořádná bestie. Málokteré SUV si dokáže poradit s nástrahami neprostupných terénů tak jako Ford Explorer. Co se síly týče, za kouli můžeme zapojit až 2,5tunový přívěs. Tenhle hybrid si s tím hravě poradí.
Cena už možná nepřijde našemu sluchu až tolik přívětivá. Za Ford Explorer si firma řekne v základu cca 2,28 milionu korun. Zdá se nám to hodně? Objektivně vzato se zde bavíme o veliké sumě peněz. Na druhé straně se nám ale dostane do rukou neskutečný „zabiják“, kterému nedělá problém sloužit svému majiteli dlouho a naplno. Stačí jedna jízda abychom pochopili, že se koupě modelu Ford Explorer vyplatí. Pojďme se na tohle SUV podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled v sobě mísí dva faktory. Těmi jsou elegance a dynamika. Přední část působí spíše sportovně. Masivní mříž chladiče, ostré světlomety, obří nárazník. Čím více se ale budeme přibližovat k zadní části, tím jasněji budeme vnímat eleganci a uhlazenost vozu. Krásné linie se táhnou jako klidné vlny od předních dveří až po zadní světlomety. Zde nás ale také zaujme jedna věc, která rozhodně nepůsobí elegantně, ale agresivně sportovně. Koncovky výfuku se Fordu neskutečně povedly.
Interiér zahraje na notu všem, kteří rádi pohodlí a čistý vzhled. Všechny prvky se oblékly do kůže, občas najdeme hliník a karbon. Prostoru je všude více než dost. Dokonce i třetí řada sedadel poskytne dostatek místa na delší cestování. Po sklopení sedadel získáme až 2274 litrů kapacity kufru. Skvělý výsledek.
Motorizace
Pod kapotou najdeme třílitrový šestiválec. S elektromotorem dá dohromady k dispozici až 457 koní. Maximální krouticí moment dosáhl až 825 Nm. Tyto hodnoty jasně napovídají, že na nás na silnici čeká neobyčejná zábava.
Verdikt
Jedná se sice o dražší SUV, je potřeba si ale připomenout jeho kvality. Ty výrazně převyšují pořizovací cenu.