Země našich západních sousedů? To je automobilová velmoc v úplně každém smyslu slova. BMW, Mercedes, Volkswagen. A pokračovat bychom mohli dál a dál. Třeba až k Audi, které se do výčtu těch nejlepších výrobců rozhodně řadí. Svým novým kouskem se opět překonalo, R8 V10 dobře vypadá, krásně jezdí a políčeno má na rekordy.
Dopřejme si nejdříve trochu poetického povídání o tom, na co právě koukáme. Tohle není jen tak nějaké coupé, kterých se po světě prohánějí statisíce. Tohle je naprostý unikát a dokonalá kombinace známých, osvědčených německých kvalit, které jsou oblečeny do zbrusu nového, rudého kabátu. Jde o zážitky, které nám V10 nabídne, a že jich není málo. Tady Audi neponechalo nic náhodě a každý kousek této dokonalé skládačky byl promyšlen do posledního detailu.
Malé?
Přestože se Audi R8 Coupé V10 Performance RWD, což je celý název tohoto skvostu, jeví jako malé autíčko, dostojí tomuto předsudku jen výškou, která čítá 1236 mm. Na délku se ovšem číslo vyšplhá na hodnotu 4429 mm, kdy rozvor naměříme 2650 mm. Kamkoli se budeme chtít vejít, musíme počítat se šířkou 2037 mm včetně zrcátek.
Síla všude, kam se podíváme
Pod kapotou nám tenhle zázrak schovává 10 válců v benzínu s přímým vstřikováním o celkovém objemu 5,2l. solidní arsenál, ale daleko zajímavější je číslo, které vyprodukuje v podobě výkonu. 419kW, takže nějakých 570 koní je hodnota, která nás doslova zabije do sedaček, když připočteme krouticí moment 550Nm a celkovou váhu cca 1,9 tuny. Maximální rychlost, která byla u R8 naměřena, se rovná 329 km/h. Když se představíme, že z 0 na 100 se dostane za 3,7s, hned máme chuť všeho nechat, nasednout a jet si čísla ověřit.
Spotřeba je odpovídající divadlu, které tohle coupé předvede. 12,9l na 100 km je ale číslo, které finančně vůbec nebudeme řešit, pokud jsme si mohli dovolit tohle auto koupit. Podvozek je další věc, na kterou se v Audi zaměřili. Verze Performance se stabilizátorem s karbonového kompozitu dokonale kombinuje práci pružin a tlumičů. Kontakt s vozovkou je tak přímější a zážitek z jízdy nesrovnatelně lepší.
Interiér z rukou génia
Černá barva kůže s rudým vyšíváním, skořepinová sportovní sedadla, masivní volant. Nejen to nám dodává pocit sportovnosti a naprostého luxusu. Tohle auto bylo stvořené k tomu, aby bylo závodník. Pochopíme to hned, jak si sedneme do kokpitu.
Celé coupé představuje naprostou dokonalost a senzaci. Pokud máme 4,6 milionů korun, auto je naše. Na dravější verzi Spyder bychom si museli našetřit alespoň 5,1 milionů. Je to drahé, ale dokonalé. To reprezentuje Audi R8 V10.