Firma Mini zakomponovala do svého repertoáru další variantu, která všem dává smysl. Elektrické vozy se do měst hodí více. Mini vždycky reprezentovalo městskou alternativu dopravního prostředku. Doba pokročila a s ní i vize této světové automobilky. Není potřeba nutně bazírovat na spalovacím modelu, když může být elektřina efektivnější.
Mnoho lidí nepřenese tento krok přes srdce. Mini bývalo se svými 90 kW v benzínu a nízkým těžištěm symbolem ostrých zatáček a svižné jízdy. Požadavky zákaznické základny se ovšem změnily. V dnešní době už lidé necítí tolik potřebu experimentovat. Chtějí spolehlivý vůz, který je dopraví do práce v ranní špičce a také bude šetrný k planetě. Těchto aspektů si je automobilka vědomá a skvěle s nimi pracuje. Elektrické Mini je tak pouhým začátkem.
Klasické třídveřové Mini není jediným elektromobilem na scéně. Už nyní se na trhu objevil například elektrický model Countryman. Ten cílí převážně na cesty mimo město. Musí tedy disponovat slušnou baterií, která pochopitelně přidává na hmotnosti. Jízda už tak není tolik zábavná.
Cenově se pohybujeme v opravdu vysokých částkách. Základní výbavu elektrického Mini si pořídíme za 971 000 korun. Jedná se ovšem o skutečný základ. Pokud budeme chtít jinou barvu karoserie nebo třeba sportovnější kola, tučně si připlatíme. Elektromobily bývají zpravidla dražší než klasická auta, u Mini se navíc musíme smířit s tím, že platíme i za značku.
Design
Vzhled se sice drží zajetých kolejí, i tak ale můžeme na karoserii spatřit hned několik výrazných změn. Tou první je pochopitelně maska. Díky její výplni poznáme, že procházíme kolem elektrického vozu. Světla si udržela charakteristický tvar, kola zase nabrala zcela nový design. Můžeme si pochopitelně zvolit několik variant, originálními se ovšem staly 17palcové krásky s výplní a čtyřmi obdélníkovými otvory.
Interiér se stále drží osvědčených kulatých tvarů. Oproti jiným modelům zde ale najdeme přímo dechberoucí ambientní osvětlení a vzorování palubní desky. Po sklopení vše sedadel se nám nabízí prostor kufru o kapacitě 731 litrů. S tím už se dá pracovat.
Motorizace
Elektrický motor nám nabízí výkon až 135 kW a točivý moment až 270 Nm. Z 0 na 100 Mini zrychlí už za 7,3 s. Díky baterii se hmotnost vyhoupla na 1440 kg.
Verdikt
Mini nás opět překvapil. Přestože se jedná o elektrickou verzi, ke které nemusí mít mnoho lidí blízko, konkurenci pravděpodobně pořádně zatopí.