Automobilka DS Automobile nabízí na trhu elektromobil, který předběhl konkurenci o výrazný kus cesty, a to nejen v luxusu. Tohle SUV rozhodně patří mezi vozy, u kterých se dokážeme zastavit a němě obdivovat krásu designu. Na vzhled výrobci sází značným dílem. Kabina dokáže nabídnout kromě kvalitních materiálů i pohodlí.
Značka vznikla v roce 2014 jako výrobna prémiových a luxusních vozidel. Není divu, že v době, která se opravdu nevybíravě staví ke spalovací energii, se i DS zaměřila na elektřinu. Výsledek představuje kromě klasického benzínu a dieselu, také Plug-in hybrid. Podle mnohých jde o nejlepší variantu. Čistě elektrický pohon má totiž ještě stále mnoho překážek. DS 4 představuje to nejlepší, co mohli výrobci do jednoho vozu vměstnat.
DS 4 combines high end technologies and sophisticated design, for an immersive driving experience. #DS4 #DSautomobiles pic.twitter.com/hTC6J52NTq
— DS Automobiles (@DS_Official) June 8, 2021
Design
Design nezná konkurenci. Bavme se klidně o automobilkách jako Mercedes-Benz, BMW, tohle auto z garáže DS je strčí hravě do kapsy. Předek se vyznačuje Matrix LED osvětlením, které dodává celému pohledu až elektrizující napětí. Mezi světlomety se rozprostírá mřížka grilu, která hrdě nese znak DS. Navíc, ačkoli se nemusí na první pohled zdát, je přední kapota neskutečně masivní. Výhledu to ovšem nijak nevadí.
Z boku nás naprosto dostanou kola. Extrémně povedená ve velikostech 17 – 20 palců. Dveře disponují liniemi, které zdánlivě připomínají znak DS. V těchto detailech tkví celé tajemství. Zapuštěné kliky dodávají celému SUV na luxusu. Silueta DS 4 je zakončena tvarem Coupé. To zajišťuje kabině o něco více prostoru. Zadní část zdobí dva rudé světlomety spojené lesklou lištou. Nárazník s koncovkami výfuků směrují automobil do sportovního ducha.
Kabina vysvětluje, proč za auto zaplatíme tolik. Technologie, chladný, prémiový design a neskutečné pohodlí. V bílé variantě navíc interiér připomíná ta nejluxusnější vozidla, která bychom čekali od firmy Bentley. Kromě veliké obrazovky infotainmentu máme navíc k dispozici ještě jednu u řadící jednotky. Veškeré linie se drží lomených tvarů připomínající písmena DS.
Motorizace
Benzín přichází ve variantách 1,2 litru s výkonem 130 koní, 1,6 litru s výkonem 180 koní a znovu 1,6 litru, tentokrát ale s výkonem 225 koní. Diesel nastupuje v podobě 1,5litrového motoru s výkonem 130 koní. Konečně E-Tense Plug-in hybrid nabízí kombinovaný pohon s výkonem 225 koní. Je tedy na nás, čemu dáme přednost.
Verdikt
Luxus, krása, dokonalost. To celé prošpikované technologiemi jako výkonný head-up displej, osobní asistent a Smart Touch. Cenově se pohybujeme od 750 000 korun až po 1,28 milionu korun. To je za luxusní SUV poměrně štědrá nabídka.