Maserati je známé díky několika věcem. Luxus, síla a výkon jsou něčím, co mají všechny modely této italské automobilky. Podobně je na tom také kvalitní SUV s názvem Levante. Skvěle vypadá, jezdí přímo ukázkově a na silnicích dělá velkou parádu.
Dnes se podíváme na nejsilnější model ze skupiny Levante, a to Levante Trofeo. Název se z italštiny volně přeloží jako trofej a význam nemůže být blíže pravdě. Kombinace nevídané krásy, jemného, luxusního interiéru a masivního výkonu dělá z tohoto SUV skutečnou trofej naší garáže. Oproti ostatním modelům jako GT Hybrid a Levante Moderna jsou u Trofeo jasně patrné sportovní prvky, které by měly tuto verzi lehce odlišit od ostatních.
Design se neokouká
Při návrzích bylo skutečně myšleno na nadčasovost a ladnost. Auto je italské až do morku kostí. Představíme si ho jako elegána z Neapole, který se umí nádherně obléknout, ale když na to přijde, pro ránu nejde daleko. Ano, ladné a přesto agresivní. Taková je povaha tohohle závodního SUV.
Předek si zachoval duši Maserati, přestože zmohutněl. Maska chladiče, která se stala svým tvarem ikonickou, nechává vyniknout velkému trojzubci. Tenká LED světla a velký, sportovní nárazník. Z boku okamžitě zamíříme ke kolům. Ta dostala do vínku 21 palců, ale zvýšit je můžeme až na 22. Proporčně ke zbytku auta vypadají skutečně impozantně. Zadní část pak nechává dominovat nápisu Maserati, kterému bylo vše ostatní podřízeno. LED světla spojená chromovanou lištou navíc nápis podtrhují.
Interiér je kombinace luxusu a sportovních prvků, která je vcelku odvážná. Pevné kožené materiály jsou sem tam narušeny karbonovými lištami, což se může zdát jako nesmyslné, ale po chvíli zjistíme, že vše hraje krásně dohromady. Velký, masivní volant, kožené, pohodlné sedačky. Velká obrazovka infotainmentu, která nemůže byt jednodušší pro ovládání. Nastavování teploty má naštěstí samostatnou jednotku.
Výkon a síla
Tohle monstrum dostalo pod kapotu osmiválec, který do všech čtyř kol nažene sílu 580 koní. Krouticí moment se nám tady vyšplhal na 730 Nm. Maximální rychlost nabírá hodnoty až 302 km/h a z 0 na 100 se dostaneme za 4,1s. Tohle vše nasvědčuje tomu, že Levante Trofeo není jen tak nějaké auto na ježdění do práce. Rovněž tomu napovídá i cena. Za základní verzi bez příplatku utratíme 4,3 milionu korun.
Maserati zůstává ikonou automobilového světa a pravděpodobně se to ani v době elektrických pohonů, bohudíky, nezmění.