Automobilka Mercedes má ve svém portfoliu mnohé. Auta pro rodiny, vozy do terénu i ty, které se hodí pro vyšší třídu. A právě poslední bod by se dal přiřknout modelu S400d. Na dovolenou ani do práce s ním asi majitelé nepojedou, pokud ale budou chtít udělat dojem, je tohle luxusní auto to pravé.
Přestože jdou pořídit i vozidla od firem jako Bentley, nebo Rolls-Royce, která jiná než luxusní vozidla neprodávají, S-Class rozhodně nezaostává. Po Mercedesu sáhnou státníci, významní podnikatelé, celebrity. Jde prostě o určitý status, který si chtějí lidé udržet. Může se naskytnout otázka: „kdo si proboha v dnešní době může koupit takhle drahé auto s vědomím, že je to diesel?“. Budeme si divit, ale podobné typy vozidel jezdí jako taxíky na letiště.
Pokud se na nás usměje to štěstí a tento model si pořídíme, nebo ho budeme minimálně řídit, naskytne se jeden problém. Vždycky budeme vypadat jako něčí řidič/řidička. S-Class budí dojem něčeho velkolepého a hlavně drahého. Možná z toho důvodu si ho lidé střední třídy prostě nedovolí.
Motor a další specifikace
Dieselový šesti-cylindr o objemu 2 925cc vyprodukuje 330 koňských sil (243kW). Krouticí moment je překvapivých 700Nm a je to opravdu cítit. Maximální rychlost vytáhneme až na 250km/h. To je navzdory specifikacím málo, ale výš se díky elektronickému zablokování prostě nedostaneme.
Svou pověst luxusního vozu si drží i díky své velikosti. Na délku měří S-Class 5 289mm. Na šířku pak 2 109mm. Je to neskutečná loď a místa uvnitř je tím pádem více než mnoho. Na výšku dosahuje 1 503mm. Váhu také nereprezentuje zrovna malé číslo. 2 815 kg je znát a auto je nejen díky tomu trošičku línější. Na druhou stranu je úžasně stabilní.
Špičkový interiér
Převážně pohodlí a vzhled interiéru je to, za co si zaplatíme. Celý prostor je kompletně v kůži. Sedačky připomínají spíše domácí gauč a jsou i stejně pohodlné. Je vidět, že i masáže řidiče a spolujezdce jsou prvkem, který dokazuje, že S-Class má zajistit pohodlí převážně na daleké cesty. Velká dotyková obrazovka s nádherným rozlišením by sice mohla reagovat o něco rychleji, ale nějaká ta chybka se najde vždy.
Materiál mimo kůži působí až skleněným efektem a je i stejně čistý a chladný. O prostu pro nohy ve druhé řadě sedadel se vůbec nemusíme bavit, protože je ho tam snad více než v kufru. Všechny prvky jsou vyladěny do posledního detailu a i na každém větračku je poznat, že si dal někdo s návrhem auta opravdu záležet. Díky ceně 3 051 000 Kč by se dalo i věřit tomu, že za to byli i pořádně zaplacení.