Kia se v posledních letech zařadila mezi lídry automobilového průmyslu. Minimálně, co se týče prodeje. Důvodů je víc, praktičnost, celkem slušivý design nebo dobře zvládnutá elektrifikace. Nový model Sportage dostal pro nový rok novou masku i vzhled interiéru. Jak se vše povedlo?
Přestože si svoje místo Sportage vydobyla už dávno, nová verze 2022 přináší opravdovou revoluci hlavně v designu. Kia dostala ostřejší tvary a působí daleko více sebevědomě, než kdysi. Interiér je zábavnější a nutno říci, že i kvalitnější. Co se týče našeho oblíbeného výfuku, Kia zůstala opravdová a na nic si nehraje. Cenově nemá ve své kategorii konkurenci a na to právě Korejci sázejí. Stejně vybavené auto by nás s německou značkou stálo skoro dvojnásobek.
Vzhled předělaný od základu
Před námi stojí menší SUV, které je nabitější sportovností více než jakákoli předešlá verze. Zezadu nám Sportage rozhodně ostudu dělat nebude. Kombinace černé s klasickou bílou navíc vytváří vcelku krásný dojem elegance. LED lišta mezi světly byla evidentně okopírována od sestry EV6. U všech modelů se stává samozřejmostí nový nápis, který dodává auto na sebevědomí. Velký spoiler je sice spíše pouze doplněk, ale zato krásný.
Z boku nás zaujmou hlavně kola. 17 palců není nic moc, ale můžeme se vyšplhat až na 19 a to už je přijatelná zábava na silnici. Výrobci si vyhráli převážně s liniemi. Sportage vypadá oproti minulé verzi nebezpečněji a více ostře. Kromě toho, přestože se jedná o menší SUV, celé z boku vypadá dosti masivně a majestátně. Navíc byl zvednutý podvozek a to se počítá. Hlavní změna, a podle nás k lepšímu, přišla zepředu. Nová maska vypadá naprosto skvěle. Světla ve tvaru V přebírají otěže v kategorii „co upoutá můj pohled jako první.“ Včetně nárazníku si můžeme předek auta definovat jako docela povedený pokus o sportovnost.
Interiér je otázkou vkusu, ostatně jako vždy. Co se ovšem musí vyzdvihnout je neoddiskutovatelná kvalita jakou nám Sportage nabízí. Nic se neviklá, materiály působí opravdu prémiově a sedačky dosti sportovně. Krásný doplněk tvoří obrazovka, která sahá až za volant. Máme tudíž jeden zahnutý celek, který vypadá naprosto famózně. Žádná řadicí páka a jen pár tlačítek. Zároveň potěší prostor, kterým auto disponuje. Všude hodně místa a kufr o objemu 591 l. To je slušná nálož.
Motor v režii Kia
Co všechno můžeme dostat pod kapotu? Začneme 1,6 litrovým dieselem, který je schopný nabídnout až 163 koní. Dále 1,6 Turbo v benzínu, který vyprodukuje až 150 koňských sil. Dále máme na výběr ze dvou hybridů. Samonabíjecí s motorem 1,6 l Turbo v benzínu a dohromady e elektromotorem dodají výkon 229 koní. Samozřejmostí je i Plug-in hybrid. Díky veliké baterii je auto pochopitelně těžší a nabízí výkon 265 koní.
Jak jsme na tom s cenou? Startovací číslo je 600 000 Kč bez nějakých drobných. To je velmi slušná nabídka za auto, které nám zahraje tolik muziky.