Jawa, momentálně už indická společnost, je úzce spjatá s naší zemí. Mnoho motocyklů si své fanoušky nenašlo, nebude to platit o novém kousku. Forty Two reprezentuje limitovanou edici motorek, které striktně následují historickou podobu svých předchůdců. Navíc ovšem dostáváme spoustu moderních technologií. Do Česká se dostane jen přes 200 kusů této nablýskané střely.
Jawa se pokusila probudit historii firmy skrze nezaměnitelný design. Zároveň se ale pyšní tím, že tento ikonický vzhled posunula na novou úroveň. Zaměřila se svěží a neokoukané detaily. Jawa se odhodlala spojit vášeň italského designu s jasnými a tvrdými konturami. Výsledek tak vypadá naprosto fenomenálně. Stroj je jednoduchý, a přesto v něm najdeme mnoho krásných detailů. Jízda na tomto stroji bude rozhodně stát za to.
Design
Jawa Forty Two přijde na trh sice v omezeném množství, na druhou stranu ale dorazí se širokou paletou barev. Český trh ovšem zaznamená pouze dvě. Vojensky zelenou a nebeskou modř. Obě varianty mají něco do sebe. Modrá navíc v kombinaci s krásnými křivkami evokuje klid a čistou jízdu. Jawa má ovšem v záloze také pastelové barvy a hlavně rudou. V tomto ohledu se firma skutečně vytáhla. Všechny odstíny jsou naprosto ojedinělé.
Co se detailů týče, na stroji jich najdeme více než dostatek. Hned první na nás čeká umístěný ve středu kulatého světlometu. Zde najdeme drobnou plaketu s nápisem Jawa. Skříňka pod sedlem pak ukazuje 3 zlaté pruhy, které jsou paralelně vyobrazeny i na nádrži. Za sedlem na blatníků je pak design zakončen nádherným nápisem Forty Two. Ocenit musíme i víčko nádrže. Také to se pyšní nápisem Jawa.
Specifikace
Hmotnost tohoto stroje se pohybuje kolem hodnoty 180 kg. To je na takto ergonomicky koncipovaný motocykl naprosto ideální. Výška sedla se dostala na úroveň 765 mm. Lze tedy předvídat jízdní pozice. Konečně, kdo z nás se na Jawě někdy proháněl, umí si ji představit. Přední odpružení v podobě teleskopické vidlice nabralo průměru 35 mm. Brzdy se zrodily z nostalgie. Přední kotouč dostal průměr 280 mm, zadní kolo dostalo buben o průměru 153 mm. Naprostá fantazie.
Motor
V rámu je zasazen jednoválec o objemu 294 cc. Maximální výkon dosahuje 20,1 kW, krouticí moment se dostal na hodnotu téměř 27 Nm. Dvojitý výfukový systém rovněž výkonu pomůže. Navíc se tak přesuneme k legendárnímu designu značky Jawa.
Verdikt
Od každé barvy je k dispozici 105 kusů, a každý má své osobní číslo pořadí. Cena se pohybuje kolem 150 000 korun. Jawa se skutečně překonala.
Nevím kde autor bere informace, ale já už ji mám dva měsíce doma.
Výkon motorky není 20,1 kW, ale 17 kW a krouťák je 25 Nm.
V Indii je na prodej veliké množství nových Mahindra Jawiček, zato všichni shánějí staré Jawa a Yezdi. Proč asi? Životnost a kvalita všech nových motocyklů Jawa je dávno ta tam. A cena 160 000 je proti Indii trojnásobná.
Bomba, děda mi říkal,že z h…na bič neupleteš..Tady se teď děje a ještě chrochtáme blahem. Motorka celkem hezká,ale cena a plácání po zádech co nám vyrobil Ind..prostě holy shit.Kde je tradice,kde je hrdost,výrob apod. Se slzou v oku vzpomínám na plochodrážní Jawku..teď.naleštěná bída….a nyní kamenujte,ale na mém Royal Enfield 350 Bullet mi bude svítit zadnice..a to mám fakt Jawu rád…vzpomínka na mládí,klid,vůni luk a spálené nafty z kombajnů..a holky?? Nádherný ..a bez dalších 56 pohlaví.
smutny souhlas..
Tyneckych 200 000 produkce v dobach nejvetsi slavy.
Co budeme prodavat dal ?
JP.
Vzhledově hezký stroj,ale. Forty Two z Indie.český produkt.Proč?? A výběr z barev..top ten..Hele nehledá Jawa managera..za 70 tis.měsíčně,výlety do Indie a prezentace běsu?? Mám v rukávu spoustu skvělých nápadů:))
https://www.jawa.eu/volna-mista
Radku, to není problém. JAWA hledá právě šikovné lidi. Podívejte se na volná místa…
Třeba budete přínosem.
Pan redaktor je trochu mimo, ne? Od kdy je Jawa indická společnost??? Jawa v Týnci (zatím stále ještě česká) povolila firmě Mahindra v Indii používat značku Jawa pro motocykly MOJO 300 upravené vzhledově do naší české ikony, toť vše
Já bych se Jawě určitě nesmál. Český průmysl i velké strategické firmy divoká privatizace srazila na kolena. Jawa měla vývoj na bývalou socialistickou firmu velmi slušný. Například JAWA 500 boxer, měl i několik patentů a vyrobylo se jen 12 kusů. Požadavek byla jednoduchost a cena! Po roce 90 nikdo firmě (nebyla sama) nepomohl, ani neporadil. To, že firma existuje a něco málo vyrábí je spíše na obdiv pro zarputilé nadšence.
Spolupráce se zahraničním je jedna z možných cest i když ne nejlépe hodnocenou. Mohou jí prodat, ale pak nebude už vůbec nic. Takhle je naděje i možnost od neznalých poměrů neustálé kritiky. Od znalců naopak respekt.
Výroba je kvalitní, materiály solidní a výkon odpovídá požadavkům na regionální dopravu. Cena je možná diskutabilní, ale kolik dnes stojí průměrné kolo? Další možností je, si pro ní dojet do Indie a třeba zpět po vlastní ose do ČR …
Za 150000 to je opravdu terno,to si raději koupím Trabanta.