Firma Jeep konečně představila svůj elektromobil na trhu. Zamíří i do Česka, kde ho bude k mání pořídit za poměrně solidní cenu. Můžeme ji nazvat jako férovou s ohledem na cenu ostatních elektromobilů. Technologicky vyspělé SUV nás dostane svým designem, stylem i příběhem. Výrobci chtěli do moderního stroje vložit duši, a to se jim povedlo. Jeep Avenger stojí za to.
Design modelu Jeep Avenger jednoduše nepřehlédneme. Automobilka vložila své veškeré úsilí do vývoje takového stylu, který neomrzí ani za desítky let. Silně dynamický předek se krásně doplňuje s podobně laděným nárazníkem zadní části. Interiér bude brán dozajista kontroverzně. Jeep se rozhodl vystavit svůj nový model pořádnému náporu moderních tvarů. Celkově ale kabina působí velice uspořádaně. Návrháři věděli, co dělali. To je jisté.
Cenově se stále pohybujeme ve vysokých číslech. Nabídka v předprodeji nám ale trochu uleví. Například, základ verze nás vyjde místo milionu korun na cca 900 000 korun. To už je pořádný rozdíl. I tak ale počítejme s variantou vyšší výbavy. Ty jsou totiž dohromady čtyři. Můžeme se tak hravě dostat přes 1,1 milionu korun. Zaslouží se ovšem připomenout kvalitativní stránku modelu Jeep Avenger. Málokterý elektromobil už na první pohled vypadá jako přirozený dravec do terénu. Pojďme se na tento zázrak podívat pořádně zblízka.
Design
Přední část dostala nezaměnitelnou podobu typického modelu značky Jeep. I přestože nepotřebuje žádnou mříž grilu, najdeme zde ikonické čtverce. Na ty krásně navazují LED světlomety. Boční strana otevírá pohled na krásná kola a dveře, kde na zadních budeme vystaveni „neviditelné“ klice. Tento systém spoustě lidí vadí, Jeep ji ale zakomponoval velice esteticky.
Kabina nás dostane převážně svou palubní deskou. Ta je totiž obohacena o lištu v barvě karoserie. Vnitřní prostor se tak intuitivně spojuje s vnějším. Dává nám to pocit naprostého souznění s vozem. O všem máme přehled na 10,25palcové obrazovce. Interiér se prostě povedl.
Technologie
Dojezd 550 km ve městě se může rychle proměnit na 404 km v kombinovaném provozu. To je ovšem vyváženo dobou nabíjení. Ta se dostala na 24 minut na 80 % baterie. Impozantní. 156 koní je připraveno vyrazit.
Verdikt
Přestože se jedná o dražší vůz, mezi elektromobily si dobude nezaměnitelnou pozici.
Škoda že není v nabídce alespoň jeden třeba dieselový motor s manuálem a 4×4.