Přestože se jedná o teprve nedávno představené SUV značky Citroën, design modelu nabízí pouze několik zajímavých detailů. Ano, jedná se o praktický a vcelku i výkonný rodinný vůz. Vzhled ovšem lehce pokulhává za nejnovějšími trendy. Tam kde ale něco končí, další začíná. Citroën dokáže nalákat nemalé množství na cenu. Ta je pro takto schopný vůz dosti příznivá.
Model, který dokáže leckoho překvapit svou praktičností, se dostal na trh hned ve třech variantách. Diesel a klasický benzín není ani třeba komentovat. Co ovšem stojí za zmínku bude bezpochyby Plug-in Hybrid. Ideální kombinace výkonu a efektivity jízdy. Navíc mladší generace dozajista ocení šetrnější přístup k životnímu prostředí. Výrobci se zároveň snažili přiblížit vzhled současné době, což ovšem není zcela zřejmé. Přední část sice nese prvky modernizace, zbytek, včetně ochranných lišt, je doslova píseň minulosti. Každý sice ohodnotí vzhled podle svého, C5 Aircross ovšem lehce připomíná vlajkovou loď značky Dacia.
Design
Zcela k zahození vzhled pochopitelně není. Výrobci ze stáje Citroën se snažili vdechnout do nového modelu dynamiku, což sice někdy pokulhává, celkově se ovšem jedná o vcelku vydařenou práci. Hlavní maska nese LED světlomety, které jsou spojeny světelnou lištou složenou z mnoha malých diod. Tento dojí pruh rozděluje akorát znak francouzské společnosti. Nárazník zaujal především funkci odvádění vzduchu a chlazení. Ostrý ráfek spodní části působí oproti zbytku karoserie docela sportovním dojmem.
Profil vozu lze rozdělit do několika sekvencí. Kola, která zaujala v oblasti vzhledu konzervativní postoj svým vzorem, dosahují velikosti na škále od 17 palců do 18 palců. Pomyslně jsou spojena ochrannou lištou, kterou je možné vidět i u jiných modelů stejné značky. Konečně zadní část. Ta zmohutněla a díky barevnému řešení karoserie krásně nasedá na postranní okna. Nárazník působí vcelku kontroverzně. Disponuje sice nemalým množstvím plastu, na druhou stranu ovšem předvádí světu dvě ukázkové koncovky výfuku.
Interiér se nese v duchu designu exteriéru. Sedadla jsou pohodlná, ovšem vyznačují se velice nevšedními křivkami. Kapacita kufru se vyšplhala až na 720 litrů u běžné verze, u hybridu máme k dispozici litrů 600.
Motor a verdikt
1,2litorvý benzín nabízí, stejně jako 1,5litorvý diesel, 130 koňských sil. Zábava ovšem přichází s Plug-in Hybrid verzí. 180 koní jedna varianta, druhá pak dodá řidiči až 225 koní. Ta už nás ovšem vyjde na cenu přes 1 milion korun. Základní, nejslabší benzín se pohybuje kolem 675 000 korun. I to je sice hodně peněz, Citroën si to ale může dovolit.