Francouzská automobilka Citroën představila nástupce jednoho s nejoblíbenějších vozů vůbec. Elektrická verze C3 budí vášně. Citroën ë-C3 nás totiž nezaujme pouze zajímavými hodnotami výkonu a technologiemi. Lidé rádi uslyší, že na trh míří jeden z nejlevnějších elektromobilů vůbec. Podaří se francouzské automobilce ohrozit evropskou konkurenci?
Nápadité a drobné vozidlo na trh teprve dorazí. Už teď ale firma Citroën popisuje parametry, které definují elektrickou sílu a odpich. U výkonu ale nezůstává. Automobilka se právem pyšní tako zcela novou maskou a designem celkově. Pokud se o Citroën zajímáme, neunikne nám, že maska si vypůjčila některé rysy z konceptu Oli. Více informací zatím automobilka neprozrazuje. Čeká na oficiální představení. Na rozdíl od ostatních ale nenechává veřejnost tolik v napětí.
Cenově se budeme pohybovat ve skutečně mělkých vodách. U elektromobilů jsme zpravidla zvyklí na částky, které překračují milion korun. Výjimkou se stal model Spring firmy Dacia. Ten se na trhu objevil za cca 576 000 korun. Citroën plánuje něco obdobného, ovšem v mnohem vyšší kvalitě. Citroën ë-C3 by měl být k mání už za 570 000 korun. V tomto ohledu se opět jedná o raritu. Na jízdní vlastnosti si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Pojďme se na Citroën ë-C3 podívat zblízka.
Design
Přední strana se chlubí povedenou maskou, která sice na první pohled vypadá jako ušitá na elektromobil, neurazí ale příznivce masivních mříží. Automobilka Citroën situaci vyřešila masivním znakem a ostrými LED světlomety. Oceňujeme, že zadní dveře disponují klasickou klikou. Zadní strana sáhla po stejně velikém znaku automobilky. Sportovní duch je vyjádřen ostrým spoilerem.
Interiér nás zaujme hlavně jednoduchostí. Volant zhranatěl, palubní desce vévodí 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Přímo pod čelním sklem najdeme lištu, která slouží jako přístrojový panel. Středová konzole, kde máme k dispozici ovládání automatické převodovky, představuje sportovní stránku kabiny.
Motorizace
Elektrický motor pod kapotou nabízí výkon cca 113 koní. Vozidlo je vybavené 44kW baterií, kterou na rychlonabíječce načerpáme na 80 % za 30 min. Dojezd se pohybuje kolem 320 km. Automobilka plánuje i verzi s dojezdem 200 km. Ta bude pochopitelně levnější.
Verdikt
Jsme rádi, že se konečně blíží doba, kdy i elektromobily začínají být více dostupné. Doufáme, že tento trend bude pokračovat.