Berlingo je staré jako lidstvo samo. Ve své době zažilo veliký boom, když veřejnost „odrovnalo“ svou praktičností. Nová verze s elektrickým pohonem dokáže zaujmout nejen páry se smyslem pro udržitelnost, ale i pracanty, kteří potřebují převážet objemnější náklady. ë-Berlingo je ideálním společníkem na všechny pracovní cesty, nejen do měst.
Tohle pracovní auto, kterým se Berlingo bezpochyby stalo, sice nedisponuje závratným dojezdem, ale to po něm ani nikdo nechce. Elektrický Citroën vznikl převážně proto, aby lidé, kteří „makají“ ve městech, nedrtili ovzduší výpary a měli celkově pohodlnější cestování. Firma si dala záležet na dobíjení, a proto se dostaneme na 80 % kapacity za poměrně krátkou dobu. Řemeslníci mohou využít prodlouženou verzi XL pro případ, že náklad vyžaduje objemnější prostory.
New all-electric #Citroën ë-Berlingo Van collected ‚Van of the Year‘ and ‚Electric Van – Best Overall‘ titles in the @WhatCar Van & CV of the Year Awards. #AMI Cargo Electric scoops ‘Best Innovation’ accolade, ahead of its arrival in the UK next year. 👉https://t.co/UqFAK0vqfC pic.twitter.com/NZFSAsHYzX
— Citroën UK PR (@CitroenUKPR) November 1, 2021
Design
Vzhled Berlinga nijak nevyčnívá. Naopak, Citroën se drží staré dobré klasiky. Tenhle Van zkrátka byl krychle a tou také zůstane. Design je navíc zcela podřízen praktičnosti a účelnosti. Z toho důvodu nečekejme na kapotě přehršel detailů, které by nás měly okouzlit svou propracovaností. Jedná se o levné materiály, které snesou i hrubé zacházení a nezpůsobí nám smutek, když se někde otřeme o zeď.
Předek je tvořen převážně plastovým nárazníkem, vcelku povedenými LED světlomety, které krásně ladí se znakem Citroën. automobilka navíc začala znak spojovat s lištami, což vytváří zajímavý dekorativní prvek. Kola, která jsou připravená pro poklice, jsou levná a praktická. To u tohoto vozu oceníme. Zadní část se zdá být velice jednoduchá. Dva světlomety, klika zadních dveří a znak automobilu. Nárazník opět plastový.
Kabina se vcelku povedla. Pohodlné sedačky, široká obrazovka infotainmentu, bezklíčové startování. Pokud zvolíme variantu XL, budeme moci v autě převážet náklady delší než 3 m. maximální hmotnost nákladu vzrostla na 1 tunu, což je optimální hodnota pro pracovní auto. Přestože je Berlingo praktické, interiér tím rozhodně neutrpěl.
Motory
Citroën Berlingo v elektro variantě nabízí výkon 136 koní a rychlost nabíjení z 0 na 80 % za 30 minut. Točivý moment se vyšplhal na 260 Nm. Dojezd 275 km není nejhorší. Benzínová varianta PureTech pak nabízí 110 koní a diesel až 130 koní.
Verdikt
Zdařilé pracovní auto, které zvládne i náročnější úkoly. Od svého sourozence pro početné rodiny se výkonnostně zase tolik neliší.