BMW se kromě jiných, velmi úspěšných modelů, muselo zaměřit i na ty, které se nově dostávají do módy. Klasický roadster zažívá boom. Pro lidi, kteří vyloženě touží po legendárním stylu se všemi výhodami nových technologických postupů, je model R nineT jako stvořený. Kombinuje zajetý vzhled, masivní výkon a bezpečnost na vysoké úrovni.
Nová doba si žádá starou kvalitu. Proto se mnoho výrobců zaměřilo na tvar roadster, který už je lidem známý téměř 90 let. Bylo by samozřejmě bláhové vyrobit motocykl postaru. Lidé milují krásné tvary, zároveň si ale potrpí na pohodlí, které jim dokážou zajistit pouze novodobé technologie. Jízdní režimy, výkonnější brzdový systém, adaptivní světlomety. Všechny tyto výhody na modelu R nineT najdeme. Jízda se tak pro nás stane daleko příjemnější a jako jezdci budeme mít více prostoru na požitek z rychlosti a dynamiky, což tenhle stroj rozhodně může nabídnout.
Design starých časů
Klasický roadster s nádechem nového přístupu. Všechny komponenty jsou u modelu R nineT vyrobeny z prvotřídních materiálů a úroveň celého motocyklu se tak posouvá na nový stupeň. BMW navíc nabídlo lidem ideální vzhled. Ten je takový, jaký si vybereme. Každý máme svůj stroj vysněný trochu jinak a Němci na to reagují. Každému zájemci je k dispozici široká paleta individualizace. Od barev po tvar komponentů. V tomto ohledu se firma vydala správným směrem.
Rám je skutečný skvost. Čtyřdílný kolos, který obsahuje i odnímatelnou část pro spolujezdce. Výška sedla zabrala místo 0,8 m nad zemí. Délka motocyklu byla stanovena na 2,1 m a rozvor kol na 1,48 m. Nejedná se tedy o ten nejmenší stroj na trhu. Kola o rozměru 17 palců musela zákonitě dostat legendární drátěný výplet. Přední je zavěšeno do teleskopické vidlice s průměrem 46 mm. Zadní pak do jednoramenné kyvné páky a o tlumení nárazů se stará centrální pružící jednotka.
Brzdy jsou rovněž na vysoké úrovni. Dvoukotoučová s průměrem 320 mm a jednokotoučová s průměrem 265 mm. BMW zajistilo i ABS Motorrad Pro. I tak je ale při brždění potřeba myslet na váhu 221 kg. Známe i těžší motocykly, ale i tak se nám dráha lehce protáhne.
Motor značky BMW
Čtyřtaktní dvouválec typu boxer o objemu 1 170 cc vyprodukuje sílu 109 koní, takže nějakých 80 kW. To je ve spojení s krouticím momentem 116 Nm vcelku slušná výbava. Maximálně se projedeme přes 200 km/h. Palivo nám bude z 18litrové nádrže unikat po objemu 5,1 l na 100 km. To je krásný výkon.
Na kolik nás legenda v novém provedení vyjde? 360 000 korun je cena za motocykl, který nám dokáže nabídnout pěknou porci zážitků a bezpečnosti.