Asi se nesluší přirovnávat nový Volkswagen Golf Variant k vozům od značky Dacia, jedno ale mají společné. Prim hraje velký kufr a praktičnost. K tomu přidali Němci i pohodlí a bezpečnostní prvky, s klidem se tak dá říct, že nový model by při známkování ve škole sklidil ty nejlepší známky. Navíc má naděleno i co se týče designu.
Co si pro nás VW připravil? Jde o klasický hatchback, který je nezaměnitelný hlavně svou přední částí. Postupně dozadu přechází v ikonický Variant. Střecha ke kufru padá mnohem více než kdy jindy. Tuhle záležitost výrobci nazvali Shooting Brake. Takto upravenou karoserii je možné vidět i na novém Arteonu, kde pohled opravdu stojí za to. Zvenku se inženýrům povedlo vytvořit doslova novou ikonu koncernové výroby, uvnitř na nás ovšem čeká vcelku známý Golf.
Interiér je sice překrásný, ale nepřináší vyloženě nic nového. Je alespoň plus, že se VW drží osvědčených klasik. Místa je všude dost a ani zadní řada nemá problém s prostorem pro nohy, nebo hlavu. Do interiéru je zabudován špičkový sound-systém Harman Kardon. Osm reproduktorů o celkovém výkonu 480W. Kufr se povedl přizpůsobit hlavně lidem, kteří opravdu potřebují prostor. Překvapila nás nastavitelná podlážka. Pár pohyby se dá prostor zvětšit o pořádný kus. Největší radost máme už z klasiky, sklápění zadních sedadel pouhým zatáhnutím páčky. Za pravdu dá každý, kdo se občas morduje se sklápěním pomocí kdejakých páček, které musejí být stisknuty najednou.
Chytré? Ve škole by prospělo
VW si zakládá na tom, aby se přiblížilo co nejvíce normálním lidem (kromě ceny). Každý malý detail nám má usnadnit život, jak jen to jde. Otevírání kufru třetí rukou? Kdo z nás ji má? Stačí noha, přestože to už je ohraná písnička. Světelné osvětlení klik rozhodně usnadní přístup, stejně jako fakt, že se auto prostě odemkne, když k němu přijdeme. Netřeba zdůrazňovat, jak dlouho nám občas trvá najít klíče v kapse, obzvláště když neseme nákup.
Největší plus je pro nastavení našich parametrů. Každý známe moment, kdy někomu půjčíme auto a pak si složitě zpětně nastavujeme sedačku, zrcátka… Tady to výrobci vyřešili variantou profilů, kde je ke každému vlastní PIN a my si tak nastavíme auto, jak máme rádi. Po zadání pinu se vše vrátí do námi požadovaných standardů. Dále se koncern zaměřil na bezpečnost, kde zúročil doposud používané prvky. Hlídaní vlastního pruhu, slepý úhel, head-up systém, rozpoznávání značek.
Co nejnižší výbava Life? 81 – 110 kW, spotřeba 4,3 – 6,8l, 16 palcová kola a 609 900 Kč. Naopak nejtvrdší výbava R disponuje 320 koňmi, 18 palcová kola Jerez, spotřeba 7,9 – 8,4l a 1 266 900 Kč. To už není moc lidové, ale překrásné ano. Jasná volba pro milovníky koncernu.