Britská značka Bentley? Tu si v minulosti oblíbili všelijaké osobnosti, fotbalisté nebo hudební celebrity. Kdo neřídil Bentley, jako by nežil. V současné době se ale tohle změnilo a Bentley si může koupit už kdokoliv. I nový model Flying Spur je gigant, který hravě překoná vše, co mu stojí v cestě.
Je to asi stejný příklad, jako kdybychom celý život poslouchali hudbu z levných pecek, ale pak nám dal někdo poslechnout Nazarethy ze studiových sluchátek. Pecky také hrají, ale zážitek je úplně jiný. Přesně takhle přistupuje Bentley ke svým vozům. „Jezdit se dá ve všem, ale jen v našich vozech zapomenete kam.“
Co se designu týče, padala slova, že se konečně opět objevil Spur, který nějak vypadá. Od roku 1957, kdy se tento odznak objevil poprvé, se nic podobného říci nemohlo. Při pohledu na tuto nejnovější řadu nám ovšem spadne brada až k vozovce. Rozvor je delší a celé auto konečně působí tak. Že ho máme chuť řídit, ne se v něm nechat vozit.
Trochu čísel je potřeba
Budeme muset urazit 5,3 metrů, abychom přešli Bentley na délku a mít rozpětí paží 2,22m, abychom vystihli šířku. 1,483m na výšku máme snad každý, takže nás auto nezahanbí. Flying Spur nabízí 5 míst k sezení, ovšem co si budeme namlouvat, ve druhé řadě uprostřed je pohodlí asi jako když plivne do stromovky a zavře vrata. Naopak kufr nabízí krásných 420l prostoru, a to je u takovéto limuzíny docela nečekané. Přestože je váha této lodi 2 980kg, z 0 na 100 se dostane za 4,1s.
Maximální rychlost je tu vyšplhala na 318 km/h. Turbo osmicylindr se čtyřmi litry obsahu dělá, co může a vysílá do kol sílu 550 koní. To je výkon 405kW a ten je opravdu velký. Tohle čísla se ututlat nedají, stejně jako královský zvuk, který nás hned po nastartování položí hluboko do sedaček. Není to řev motoru, ale překrásná sinfonie, kterou dokáže tenhle čtyř litr zahrát. Krouticí moment při startu nabídne 770Nm. To je více než velkorysé.
Bentley v garáži
Pokud se osmělíme a rozhodneme se, že přesně Flying Spur je poslední kousek, který nám v garáži chybí, zaplatíme si za něj 4,7 milionů korun a výš. Těžko bychom se mohli přít o to, jestli je to moc, nebo málo. Je to prostě luxus, výkon, nevýslovná krása a poctivá práce převedená do čísel. Nikdo neříká, že to bude levné. Každý ale říká, že to bude zážitek.