Motorka, která byla stvořená snad za jediným účelem. Vykouzlit úsměv za plexisklem přileb všech motorkářů. Adrenalin je na tomto drobečku zaručen. Právě malý výkon dělá z tohoto sviště perfektní volbu pro začínající jezdce, kteří ocení spolehlivost, malou hmotnost a rozměry. Neberme však Tornado na lehkou váhu. Potahejme plyn a dostojí svému jménu beze zbytku.
Italská společnost Benelli se rozhodla, že do své rodiny obřích naháčů, cesťáků a dalších vyladěných mašin musí pozvat také malé žihadlo se smyslem pro humor. Vznikl tak stroj Tornado Naked T125. Malá motorka s neskutečně velikou duší. Svého jezdce dokáže pořádně prohnat, a to i přesto, že nijak výrazný výkon do vínku nedostala. Vyznačuje se dobrou stabilitou a perfektně navrženým vzhledem. Sportovnost čouhá z této motorky každým coulem.
Here is the #Benelli Tornado Naked T 125, a fun mini bike. The small streetfighter is full of character thanks to the bold colour schemes and the fancy exhaust pipes. The Tornado Naked T 125 is powered by a 124.8cc single-cylinder air-cooled engine churning out 11.1 HP and 10 Nm pic.twitter.com/pmSkDshSrS
— MotorBeam (@MotorBeam) June 15, 2020
Design
Prvotní záměr výroby modelu Tornado Naked T125 byla zábava. Ta musí na tomto malém stroji být. Svižnost, s jakou se pohybuje, musí vyzařovat na první pohled a přesně takový úkol dostali designéři firmy Benelli. Výsledek se dostavil, a to přímo v zářivě agresivním balení. Tornado si drží oproti své horní poměrně dlouhý rozvor. Tento fakt vytváří silně sportovní efekt. Přední část pak dostala ostrou masku se světlometem.
Motocykl přichází ve čtyřech barevných variantách. Benelli sice preferuje rudou, stále máme ale na své paletě zelenou, bílou a černou. Konkrétně poslední verze působí v kombinaci s červeným rámem hodně nebezpečně. O dokreslení celé sportovní DNA se starají dvě koncovky výfuku. Ty ústní přímo pod sedlem, které se vzdálilo od země délkou 780 mm. Posed je ale stále velice pohodlný.
Specifikace
116 kg vážící stroj na sebe dokáže naložit maximálně 177 kg. Rozvor si drží délku 1215 mm. Stabilita je díky středovému centrování na dobré úrovni. Navíc nám k dobré ovladatelnosti přispívají i kola o rozměrech 12 palců. Jsou velice podobná těm od Benelli skútrů. O odpružení se stará přední teleskopická vidlice se zdvihem 120 mm, o zadní pak tlumič se zdvihem 28 mm.
Motor
Srdce tohoto stroje tvoří čtyřtaktní jednoválec o objemu 125 cc. Výkon se vyšplhal až na 8,2 kW, což je pro začátečníky tak akorát. I přes svůj malý vzrůst nám může dopřát hodně zábavy.
Verdikt
Zábavná mašinka, která se hodí i pro zkušené jezdce. Jedná se o ideální stroj převážně do měst.