Už dlouhou dobu nám automobilka Audi slibuje elektrický vůz Q6 e-tron, který jsme zatím znali pouze jako hrubý náčrt na papíře. Konečně se firma rozhoupala a představila SUV, které si okamžitě získá přízeň všech lidí, a to i těch, kteří nemají elektřinu zrovna v lásce. Přestože zatím Audi neuvedlo cenu, je jasné, že novinka nebude pro každého. Za kvalitu se ovšem platí, a to tučně.
Na první pohled je jasné, že svou roli převzala elegance. Ta se ale místy kombinuje s až nápadně agresivní sportovností. Není divu. Motor dokáže vyrobit skutečně masivní výkon. Pokud si navíc uvědomíme, že verze SQ6 e-tron dokáže výkon navýšit až o téměř 150 koní, víme, že na silnici se nikdo nudit nebude. Automobil stojí na platformě PPE. Technologicky se nemůže modelu Q6 e-tron prakticky nic rovnat. Audi zapracovalo na všech funkcích, které nám výrazně ulehčí život.
Cena, jak jsme si už řekli, zatím není zveřejněná. Víme ale, jak se pohybuje modely, které už se na trh dostaly. Například model Q4 e-tron si k zákazníkům přijede s cenovkou 1,6 milionu korun. Za model Q8 e-tron v základu zaplatíme až 2,1 milionu korun. Úplným vrcholem je pochopitelně e-tron GT, který se pohybuje kolem 3 milionů korun. Na přesnou částku za model Q6 e-tron si tedy budeme muset ještě počkat. Pojďme se zatím podívat na to, co už víme.
Design
Přední strana vozu Q6 e-tron se ukazuje v maximálně sportovním světle. Vyplněná maska nese znak automobilky a krásně navazuje na úzké, ostré LED světlomety. Otvory pro orvod vzduchu zabraly prakticky celou plochu nárazníku. Zadní strana si s elegancí poradila díky jednomu nepravidelně tvarovanému rudému světlometu. Audi zkrátka ví, jak se dělají přitažlivá auta.
Interiér doslova uchvátí i ty, kteří nemají Audi v lásce. Kombinace kvalitní kůže s dekorem dřeva vypadá naprosto dokonale. Cela palubní deska se stala podkladem pro obrazovky infotainmentu. Audi se rozhodlo jít cestou totální digitalizace. Vše tedy ovládáme dotykově, a to i funkce na dveřích.
Motorizace
Motor dokáže vyprodukovat výkon až 387 koní. SQ6 e-tron umí krátkodobě až 517 koní. Dojezd se ustálil v kombinovaném režimu na hodnotě 625 km a doba nabíjení se zkrátila na 21 minut.
Verdikt
Audi se skutečně vyznamenalo. Q6 e-tron si zaslouží náš obdiv.