Konečně jsme se dočkali. Stojí před námi vůz, jehož pověst ho výrazně předchází. Audi Q8 v novém provedení dokáže učarovat skutečně všem. Na první pohled je jasné, že zde máme co dočinění s extrémně luxusním a elegantním vozem, který ovšem skrývá pod kapotou takovou porci koní, že elegance může rychle zmizet a nahradí ji brutální sportovnost. Cena není zrovna nízká.
Automobilka se chlubí relativně novým vozem Audi Q8 a Audi SQ8. První nese výrazně prvky elegance a luxusu, druhý zase dokáže nadchnout motorem, který umí postavit do latě celou armádu koní. Lidé si zároveň pochvalují praktické vlastnosti, které usnadňují práci i život. Díky nim se můžeme soustředit na požitek z jízdy, což je i jeden z cílů automobilky. Audi mluví o modelu Q8 takto: „Nejvyšší model SUV řady Q se nyní představuje v ještě elegantnější podobě. Jeho dokonalé proporce a čistota tvarů dokazují, že i výkonné sportovní SUV může mít vytříbený styl.“
Cena je skutečně vysoká. Odpovídá sice vlastnostem a schopnostem vozu, celkově se ale Audi Q8 posouvá do spektra aut, která jsou pro většinu zájemců zkrátka nedostupná. Abychom mohli o základu uvažovat, budeme si muset připravit alespoň 2 miliony korun. Pokud se rozhodneme pro výkonnější motor, základ se posune na 2,15 milionu korun. Za verzi SQ8, která nabízí abnormální porci koní, si automobilka řekne až 3 miliony korun. Pojďme se podívat, jestli za to Q8 stojí.
Design
Přední část se vyznačuje novou maskou chladiče, která získala širší mříž na černím podkladu. Ten se navíc dostal až pod LED světlomety a zvýrazňuje tak eleganci vozu. O Světlometech se Audi vyjádřilo takto: „Díky HD Matrix LED předním světlometům a digitálním OLED zadním světlům máte na výběr ze čtyř párů světelných podpisů, které vytvářejí výraznou světelnou show.“ Kola mohou dosáhnout průměru až 23 palců.
Kabina působí velice luxusním dojmem. To je parketa automobilky Audi. Rovní linie dodávají pocit jistoty a bytelnosti. Kufr může v základu pojmout až 680 litrů. SQ8 pochopitelně nabízí mnohem více sportovních prvků, jako třeba karbonové povrchy.
Motorizace
Třílitrový šestiválec přichází jak v benzínu, tak v dieselu. První umí vyrobit výkon až 340 koní a 500 Nm krouticího momentu. Diesel zase 231 koní a 500 Nm nebo 286 koní a 600 Nm. SQ8 ukrývá pod kapotou čtyřlitrový osmiválec, který využívá výkon 507 koní a 770 Nm.
Verdikt
Impozantní práce. Audi Q8 se na trhu rozhodně neztratí.