MC12 bylo auto postavené na základech Ferrari Enzo. Také nové Maserati má DNA spojenou se sesterskou značkou, navíc i s F1. Pojítkem je kromě použitých materiálů i použitá technologie. Konkrétně jde o motor Nettuno se dvěma svíčkama a tzv. předkomorou. Třílitrový motor V6 disponuje maximálním výkonem 463 kW (630 k) při 7500 ot/min a maximálním točivým momentem 730 Nm.
Motor kombinuje přímé a nepřímé vstřikování s pasivní předkomorou, jejímž úkolem je pomoci k ideálnímu hoření použité směsi. Tím zlepšuje ovladatelnost motoru, snižuje riziko klepání a zvyšuje čistotu spalin. Zároveň umožňuje získat stejný výkon z menšího motoru při vyšší efektivitě. Detailně to vysvětluje Jason Fenske z youtube kanálu enginering Explained, jehož video o daném motoru najdete na konci článku.
MC20 přichází s šestiválcovým srdcem, které přes 8-stupňovou dvouspojkovou převodovku posílá veškerou svou sílu na zadní kola přes LSD diferenciál. Automobil bude mít i elektrickou verzi, ale o ní toho mnoho nevíme. MC20 s benzínovým srdcem zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 325 km/h. Elektrická verze by měla být z 0 na 100 km/h ještě rychlejší a nabídne čas 2,8 sekundy. Maximálka bude 310 km/h a dojezd na jedno nabití na úrovni 323 km.
MC20 je prvním supersportovním automobilem od značky Maserati po 15-ti letech. Auto má motor umístěný rovnou za předními sedadly pro ideální rozložení hmotnosti. Využívá nůžkové dveře pro maximální efekt z vystupování a nastupování. V kabině je cítit zřetelné zaměření na minimální celkovou hmotnost.
Najdete zde Alcantaru, trošku kůže a 10 palcový centrální displej infotainmentu a digitální přístrojový štít se stejnou velikostí. Auto má hmotnost pod 1500 kg, takže je autem s nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti ve své třídě. Maserati doslova píše o rekordu. Cena auta by měla startovat na úrovni cca 200 000 eur a později by kromě elektromobilu měl být i kabriolet.