Mazda se rozhodla, že zareaguje na vývoj trhu, kdy mnoho lidí řeší ekologii a bydlí ve městech. Stvořila proto Mazdu 2. Ideální hybrid do městských uliček, který rozhodně nezklame praktičností ani výkonem. Systém samodobíjení nám ulehčí v každodenním životě. Technologie hrají u Mazdy první housle. Bezpečnost se stala alfou i omegou nového modelu 2.
Mazda 2 s hybridní technologií předznamenává zcela novou kapitolu v katalogu této japonské automobilky. Od obřích SUV s takřka nesmrtelným motorem až po nádherné sedany, jsme se posunuli k udržitelné jízdě bez překážek. Díky malým kolům a hbitému výkonu se stává z Mazdy 2 král městských uliček a ostrých zatáček. Ovladatelnost na jedničku. Design se ovšem posunul na zcela novou kolej. Najdeme na tomto Hatchbacku sice mnoho legendárních prvků, celkově se ovšem jedná o zcela nový stroj s osobitou tváří.
Design
Hatchback od Mazdy přichází na trh se zcela novou tváří. Najdeme na něm prakticky pouze pár prvků, které nějak odkazují k ostatním vozům. Nejmarkantněji se proměnil předek vozu. Maska chladiče si nezadá s tak typickým grilem, díky kterému Mazdu známe. Pod znakem automobilky se rozprostírá jeden veliký průduch, který supluje mříži grilu. Oproti tomu nárazník se posunul na škále sportovnosti na tu nejvyšší úroveň. Krásně kontrastuje s LED světlomety, které se výrazně protáhly do stran.
15palcová litá kola mají jednu velikou výhodu. Skvěle slouží na poli ovladatelnosti. Z boku na nás kromě spodní lišty nečeká nic zajímavého. Zkrátka klasický hatchback. Zadní část už ovšem znamená zcela něco jiného. Světlomety jsou zasazeny do černé lišty, která se táhne přes celou šířku. Sportovní duch je zajištěn vcelku masivním spoilerem.
Interiér se nese v duchu jednoduchosti a praktičnosti. Sedačky jsou velice pohodlné a jako řidič máme k dispozici prostor, který je k nám dosti přátelský. Vše na dosah ruky. Konektivita na jedničku, head-up displej je pěkně čitelný. Co se kufru týče, nepočítejme se zázrakem. Větší nákup do auta ovšem rozhodně „nacpeme“.
Motor
Pod kapotou najdeme elektromotor a benzínový 1,5litr. Společně zajišťují autu výkon až 116 koní a krouticí moment 120 Nm. Stačí to bohatě na to, abychom tento ani ne 1,2 tuny vážící stroj pěkně prohnali.
Verdikt
Cena startuje na hodnotě cca 500 000 korun. Ideální hodnota za vůz, který nám toho dokáže tolik nabídnout.
Ja by som sa bol stavil, že je to Toyota Yaris….