Limitovaná edice, která potěší jen hrstku lidí na planetě. BMW se rozhodlo završit oslavy 50 let motosportu neskutečnou střelou. V legendárních barvách se na značky postavilo nové BMW 3.0 CSL. Tohle M reprezentuje to nejlepší, s čím mohla závodní divize vůbec přijít. Pod kapotou se nedočkavě klepe monstrum, které nabralo na výkonu. Pojďme se na CSL podívat zblízka.
Pokud měl někdo pochybnosti o tom, že se nikdy dlouho slibovaného kousku nedočká, tragicky se mýlil. Rok 2023 přináší BMW 3.0 CSL, které završuje velkolepé oslavy 50 let sportovní divize automobilky BMW. Legendární barvy se promítly na generaci M4, která zatím patří k tomu nejdravějšímu z garáže této mnichovské automobilky. Design obecně hraje rozhodně významnou roli. U limitované edice, která se na svět podívá v podobě pouhých 50 kusů, musí být vzhled tím, co zaručeně prodává. I když, tahle „kára“ se bude prodávat sama.
Design
Vzhled naprosto odrovná i zaryté odpůrce tvrdých bavoráků. Design vystihuje novou sílu, kterou 3.0 CSL dostalo pod kapotu. Mimo jiné, jedná se o nejsilnější sériový šestiválec, který kdy BMW ve svém repertoáru mělo. Není tedy divu, že design musí tuto skutečnost reflektovat.
Přední část nádherně pracuje s ikonickými ledvinkami. Dostaly zcela nový tvar, jsou masivnější a nahání více hrůzy. LED světlomety nejsou ničím novým. V pozoru vzdávají respekt světlům bavoráku M4. Nárazník je ozdobený typickou barevnou trojkombinací. Zlatá kola krásně dokreslují celou sportovnost. Paprskování, přední velikost 20 palců, zadní velikost 21 palců.
Všechny cesty vedou sice do Říma, u CSL ovšem vše ústí v zadní části. Barevné pruhy navazují na obří světlomety, které jsou zastřešeny masivním křídlem. Nárazník ukrývá koncovky výfuku, které jsou slavnostním zakončením celé kapitoly designu. Vzhled je zkrátka faktor, který si nové BMW pojistilo. Málokoho nechá chladným.
Interiér nemá cenu komentovat bez toho, aniž bychom se do kabiny posadili. Na první pohled půjde o tvrdý souboj kůže a karbonu, což dohromady vytváří ojedinělou sportovní podívanou. Středem všeho je řadící páka. Nemusíme mít totiž strach. Tohle auto bude manuál.
Motor
Tahle bestie si pro 50 vyvolených lidí připravila třílitrový šestiválec o výkonu 560 koní a krouticím momentem 550 Nm. Tady už jde skutečně o život. Tahle síla v kombinaci s manuální převodovkou slibuje na trati pekelnou zábavu.
Verdikt
Světlo světa spatří pouze 50 kusů, kdy každý bude disponovat specifickým výrobním číslem. Tohle auto bude jednoduše klenot automobilky BMW.