Svět se raketovým tempem posouvá před a automobilky na to výrazně reagují. Většina už se naplno ponořila do „rebrandingu“. Nová loga už navštívila Francii, Čechy pravděpodobně nejvíce zasáhla Škoda. Audi ovšem nezůstává pozadu s přichází na veřejnost s novým, zcela přepracovaným logem ikonických čtyř kruhů. Jde ovšem poznat nějaký rozdíl? Posuďte sami.
Čtyři kruhy patří k automobilce Audi jako dudy ke Skotům. Zkrátka a dobře na silnicích poznáme tuto značku okamžitě. Význam těchto spojených geometrických útvarů možná někoho překvapí. Mnozí přisuzují význam loga patentu náhonu na všechna čtyři kola. Ve skutečnosti jde o fúzi, respektive spojení čtyř automobilek do jedné. Tak vzniklo legendární logo, které nás provází už od roku 1932. Nově se výrobci rozhodli tuto značku lehce posunout vpřed. Pojďme se na tento významný krok podívat zblízka.
2D
Logo prezentující spojení čtyř kruhů, které od této doby budeme vídat na silnicích, se svým způsobem nijak zvlášť neliší od toho stávajícího. Ruku na srdce, co za zázrak bychom chtěli provést se čtyřmi jednoduchými útvary. Škoda měla tento krok o poznání jednodušší. Okřídlený šíp jde udělat složitějším a propracovanějším, nebo naopak jednodušším a více minimalistickým. Audi se rozhodlo, že se posune do světa 2D, stejně jako tomu udělala například již zmíněná škoda, nebo třeba Citroën.
Tento nový přístup se stává ve světě čím dál více populárním. Automobilky se předhánějí v tom, která bude lépe reflektovat změny k čistší energii, která má v symbolice právě čistotu a jednoduchost. Čtyři nové kruhy můžeme nově obdivovat například na modelu Audi E-tron Q8, kde je rozdíl oproti dosavadní výrobě skutečně markantní. Nutno přiznat, že na tomto elektrickém dravci se toto jednodušší logo vyjímá daleko lépe.
Barva
Doposud jsme na těchto špičkových německých vozech mohli obdivovat chromovou barvu. Nově si budeme muset vystačit s bílou a černou. Jak ovšem zní staré pravidlo, v jednoduchosti je krása. U tvarů a barev platí dvojnásobně.
Písmo
Audi navíc standardizuje svůj typický font. Jedná se o unifikaci, která přinese do světa této automobilky větší přehlednost a půjde ruku v ruce s novou myšlenkou designu.
Verdikt
Přestože mnoho lidí rozdíl pravděpodobně nezaznamená, změna loga do rozměru 2D reprezentuje velice významný krok. Nezbývá, než Audi držet palce, aby dosáhlo všech svých vytyčených cílů.