KTM patří mezi naprosté klasiky motocyklového světa. Vyrábí totiž celou škálu strojů, vybere si tím pádem skutečně každý. Jako žhavá novinka se letos představila motorka, která nese číslo 2023. Tvrdá závodní mašina disponuje skvělým výkonem, nádherným zpravováním, a nakonec také skvělým marketingem. Můžeme tedy od RC 8C očekávat veliké věci? Pojďme se podívat.
Firma KTM se na produkci nové mašiny dlouho připravovala. Nepodcenila design, kvalitu komponentů ani reklamu. Údajně podle výrobců zapadá RC 8C do sloganu READY TO RACE. „Připraven závodit“ je motto, které skutečně nový stroj vystihuje až do morku kostí. I když si motorku koupí amatér, rozhodně neodolá návštěvě závodního okruhu, kde se podívá, co jeho motorka skutečně umí. Věřme tomu nebo ne, RC 8C toho umí opravdu hodně. Ochranné prvky jsou součástí standardní výbavy, takže máme o starost méně.
Design
RC 8C reprezentuje tu nejčistší sportovnost. Bavíme se zde o klasickém závodním stroji, který překypuje sportovními prvky. Výrobcům se skutečně vzhled povedl. Zkombinovali svou legendární oranžovou barvu s černou. Tato variace tvoří podklad a základ celému stroji. Najdeme zde rovněž bílé nápisy a bílý podklad pod písmena KTM. Tělo je navíc tvořené převážně karbonem, což má za následek dvě věci. Motorka je lehčí a karbon dodává neskutečně nebezpečný vzhled.
KTM si nás získá svou přední maskou. Pořádná černá kapotáž disponuje plexisklem, masivním průduchem a křidélky pro lepší aerodynamiku. Přeci jen, v takové rychlosti, jaké je RC 8C schopna dosáhnout, je ergonomie a aerodynamika vždy na prvním místě. Co se ergonomie týče, výrobci si dali pořádně záležet na tom, abychom dosáhli „maximálky“ co nejvíce pohodlně. stupačky, řídítka i sedlo tvoří krásný trojúhelník a my tak můžeme stroj nádherně zalehnout.
Specifikace
Pouhých 142 kg. To je hmotnost, která nám dodá neskutečnou svobodu při jízdě. Přední i zadní kotouče brzd musí ovšem i s lehčí váhou fungovat naprosto precizně. Přední dosahuje 290 mm, zadní 230 mm. Motorka pochopitelně disponuje tvrdším podvozkem, i tak má ale zdvih odpružení na obou stranách 120 mm.
Motor
Tenhle mazlík o objemu 889 cc nabídne výkon až 135 koní a krouticí moment 98 Nm. Byl speciálně navržen tak, aby dosáhl otáček až 12 000 ot./min. V neposlední řadě se musíme podívat na výfuk. Masivní trubka od mistra Akrapoviče s karbonovou koncovkou je funkční a krásně zní.
Verdikt
READY TO RACE. Co se ceny týče, dostaneme se lehce pod milion korun. Je to sice hodně peněz, tahle limitovaná edice za to ale stojí.