Geely, čínská firma, která zatím podle všech informací raketově roste, se již za několik měsíců podívá na český trh pěkně zblízka. Dodá našim končinám nové SUV, které bude soupeřit se západní konkurencí. Elektrické a plné síly. Nový model Geely Geometry C reprezentuje nový svěží vítr z východní strany. Zůstává pochopitelně otázkou, jestli se tento kolos v české kotlině prosadí.
Zatím není tento čínský gigant mezi středoevropskou veřejností tolik známý. To se má ovšem velice brzy změnit. V současné době totiž značka Geely se vší parádou oficiálně vstupuje na český trh a jako svou vlajkovou loď, na kterou bude lákat zákazníky, si firma zvolila elektrické SUV Geometry C. Svým výkonem se rovná konkurenci, designem zase reflektuje současné minimalistické trendy. Nezbývá nám než čekat, až se tento produkt začne na českém trhu prodávat. Jsme zvědaví, jestli si získá srdce běžného Čecha. Pojďme se na toto SUV podívat zblízka.
Design
Podle zatím poskytnutých fotografií je jasné, že Geely nepřichází se zcela originálním nápadem. Podobné kousky s obdobnou čelní maskou známe už od automobilky Volvo. Není to pochopitelně nic šokujícího. Volvo patří pod tuto čínskou značku, nikoho texy nebude bolet, když si Geely vypůjčí pár osvědčených dílů. Z boku se výrobcům podařilo pomocí vcelku dobré práce s liniemi nastavit pocit, že se SUV směrem dozadu zvyšuje. Působí tak mohutněji a majestátněji.
Zadní část pak kombinuje ostré úzké světlomety, které jsou spojené LED lištou. Ta navíc podtrhuje černou lištu s nápisem Geometry. V zásadě nepůsobí tento elektromobil tak zle. Právem se ale ptáme, jestli dokáže tento design konkurovat značkám jako třeba Škoda a jejímu Enyaqu. V zásadě zbývá Geely jen bitevní pole zvané cena.
Interiér přináší čerství pohled na design kabiny. Veliká obrazovka infotainmentu kontrastuje s nevelkým přístrojovým panelem. Ať se bavíme o siluetě vnitřní části volantu nebo třeba větrácích, všechny prvky kopírují znak automobilky Geely. Konec konců, interiér nevypadá vůbec špatně.
Motor
Elektromotor této značky dokáže nabídnout k užívání až 200 koní a krouticí moment až 310 Nm. Baterie nás podpoří až na vzdálenost 460 km. Vcelku solidní průměr.
Verdikt
Nezbývá než čekat, jakým stylem se automobilka na českém trhu zapíše. Nepřichází sice s ničím extra inovativním, jeho cena se ale v dolarech pohybuje kolem částky 450 000 korun. To je odvětví, kterému nemůže ani koncern konkurovat.