Yamaha se rozhodla zvýraznit svou bohatou historii, a proto se pustila do díla jménem Yamaha R7 World GP 60. Klasický stroj R7, který se po světě těší nevídané oblibě, dostal nový kabát. Odkazuje tím na jeden z nejslavnějších závodů, GP. Yamaha se této soutěže pravidelně zúčastňuje, a právě verze R konkurenci pravidelně zatápěla. 60. výročí se Yamaze povedlo oslavit.
Ideální výkon, perfektní ergonomie. R7 sama o sobě vyniká mezi ostatními stroji převážně svou silou a také ovladatelností. Přestože se jedná prakticky o totožnou mašinu, model pro 60. výročí je přeci jen v něčem speciální. I kdybychom nenašli nic jiného než legendární barevnou kombinaci, musíme rovněž navíc ocenit i příběh. Už od roku 1961 se Yamaha pravidelně účastní legendárních závodů GP a už v roce 1964 přišlo vytoužené vítězství. R7 není jediný model, který vzdává soutěži hold. V katalogu najdeme rovněž R1 a R125.
Design
Na vzhled se u modelu, který má oslavovat výročí, sází nejvíce. Klasický závodní stroj dostal nový nátěr, který odkazuje na historii firmy provázanou se závody GP. Celá karoserie tím pádem dostává zářivý bílý nátěr, který je kombinován s červenou grafikou Speedblock. Navíc zde najdeme i červený blatník, bez kterého by byl odkaz na bohaté zkušenosti firmy zkrátka neúplný. Takto si představujeme retro přenesené do současnosti.
Karoserie zakrývá prakticky celý motor, což má za cíl jednu jedinou věc. Snížit odpor vzduchu závodní motorky na minimum. Aerodynamice jde naproti i přední maska, která svým ostrým profilem jasně naznačuje, že nebude R7 působit starosti navíc. Největší perličkou, a to doslova, celé mašiny jsou kola. 17 palců průměru s sebou nese předzvěst ideální rovnováhy. Vyrobena z lehké sliny dostala kola navíc skvostnou zlatou barvu.
Specifikace
Odpružení musí fungovat na jedničku. Motorka je pochopitelně tvrdší, ale například zadní tlumič je nastavitelný. V dnešní době vcelku samozřejmost, i tak ale potěší. Přední i zadní zdvih nabral hodnoty 130 mm. o brzdění se starají Bremba. Přední kotouče 298 mm, zadní kotouč 245 mm.
Motor
Kapalinou chlazený dvouválec o obsahu 689 cc dokáže nabídnout jezdci až 73,4 koní. Točivý moment pak sahá až k hodnotě 67 Nm. Tenhle čtyřtakt dokáže na trati nadělat slušný randál.
Verdikt
240 000 korun. Cena se příliš neliší od částky, kterou bychom zaplatili za klasickou verzi modelu R7. I tak ale musíme říct, že model R7 World GP 60th Anniversary vzdává hold historii firmy Yamaha v opravdu velkolepém stylu.