Mazda, světoznámá automobilka, odhalila svůj skutečně nevídaný počin. Model CX 60 se okamžitě stal žhavým artiklem. Udržuje si svůj specifický design, nabírá na komfortu, a dokonce i na výkonu. Mazda se mimo jiné chlubí i tím, jak moc se jí povedl vzhled. Zakládá si na tom, že Japonci zkrátka umí vyrobit auto, jehož design je čistý, elegantní a neuvěřitelně sexy.
100 let vývoje se dostalo do DNA nového modelu ze stáje japonské Mazdy. CX 60 dokonale balancuje na poměru výkonnosti, praktičnosti a estetičnosti. Na své si rozhodně přijdou lidé, kteří rádi pořádná SUV s masivní maskou. Nový model od Mazdy nabral na velikosti i robustnosti. Sice si stále drží své typické tvary, pryč jsou ale oblé a mnohdy až přehnaně baculaté prvky. Tohle auto zkrátka dostalo do vánku neskutečné sebevědomí, které umí předvést svým designem i výkonem na trati.
Design
Jak sama firma napsala do svého štítku, věta: „Crafted in Japan“ se stala naprosto zásadní. Definuje totiž celé snažení a celkovou filozofii firmy. Japonci jsou zkrátka hrdí na to, co se jim povedlo. Jak sami výrobci chtěli, nová Mazda by měla být více zaměřená na řidiče. CX 60 by nás neměla jen se vším pohodlím převézt z bodu A do B. design exteriéru a interiéru by měl zapříčinit, že se budeme na jízdu v této krásce prostě těšit.
Exteriér
Z venku je jasné, že nový model si nezadá s těmi starými. Nese si sice typické prvky masky a kufru, bez nich by se ale nejednalo o Mazdu. Přední přední část definuje novou robustnost vozu. Mříž grilu nabrala na velikosti a krásně, a hlavně plynule, navazuje na LED světlomety. Nárazník se zvětšil a vyostřil. Poslední kapkou dokonalosti se staly stylové průduchy. Ty ústní k předním kolům.
Výrazná změna přichází z boku. Kromě fantastických 18palcových kol ji pocítíme hlavně v liniích. Ty se protáhly a srovnaly. Mazda už z profilu nepřipomíná surfařskou vlnu. Nově se jedná o masivní a ostré SUV. Pohled zezadu už také není to, co býval. Zadek se zvýšil, LED světla se protáhla do středu kufru. Ocenit musíme koncovky výfuku.
Interiér
Až kabina ukáže, jací jsou Japonci odborníci na design. Krásná práce s látkou a materiály, které imitují dřevo. Vše je krásně prosvětlené, a to hlavně díky světlé barvě a panoramatické střeše. V CX 60 si budeme zkrátka připadat jako v obývacím pokoji.
Motor
Konečně hybrid. Spojení elektromotoru a 2,5litrového spalovacího mazlíka nám dá dohromady přes 327 koní. To už je slušný arsenál na rodinné auto. Zrychlení za 5,8 s. Maximální rychlost přes 200 km/h.
Verdikt
Ano, v základu si za CX 60 prostě připlatíme. 1,3 milionu korun je sice hodně peněz, ale kdo z nás by odolal japonské práci s nesmrtelným motorem?