Austral nabourává celou dosavadní filozofii firmy Renault. Převážně design se posunul na docela jinou příčku designu. Nový model působí daleko více dospěle a robustně. Vděčíme za to převážně masce chladiče. Tenhle hybrid nabízí veřejnosti skutečně mnoho. Hlavní motto celé snažení bylo „Tech Control, Take Control“. Renault zkrátka chce, abychom převzali kormidlo.
Renault se rozhodl, že pro svůj nový model zvolí alternativní pohon, nechtěl ovšem zcela otevřít bráně elektřině. V takovém případě se hybridní technologie jeví jako jasná cesta. Tomuto SUV propůjčuje elektromotor navíc vcelku ucházející výkon, na který se můžeme rozhodně spolehnout v jakémkoli terénu. Výrobci vybavili svůj vůz nejen povedeným designem, ale fantastickým úložným prostorem. Kapacita kufru bez sklopení sedaček je sama o sobě více než dostačující.
Design
Designem se podobá Renault Austral všem zajetým masivním SUV na trhu. Disponuje velikou přední částí, povedenými koly, ostrým nárazníkem a také nemálo bohatou paletou barev. Maska chladiče hostí obří znak automobilky Renault, kterému dělá podklad krásná mřížka grilu. LED světlomety jsou rozdělený do svou částí. Čtyři hlavní diody poskládané vedle sebe a LED pruh, který je podtrhuje.
Po stranách si všimneme hned několika zajímavých detailů. Kola, která se pyšní velice povedeným stylem a vzorem navíc dostala pořádnou velikost. 20 palců už je průměr, za který u SUV nemusíme stydět. Navíc nás překvapuje, jak Renault začal pracovat s liniemi. Většinou oblé tvary byly nahrazeny pořádně ostrými úhly a rovnými přímkami. Zadní část navazuje na novou módu, které se Renault drží. Světlomety nechal protáhnout po téměř celé šířce kufru. Jsou rozděleny pouze znakem firmy.
Interiér si nezadá s žádnou doposud známou kabinou této francouzské společnosti. Renault opět zvolil ostré čáry, které krásně zvýrazňují významný prostor, kterým Austral disponuje. Úhelníkový volant ladí s velikou obrazovkou infotainmentu. Nejvýznamnější změnou se stala řadící páka. Klasická byla vystřídána pákou, která spíše připomíná knipl v letadlové kabině. Kapacita kufru 575 litrů hovoří za vše. Ideální parťák na cesty.
Motor
1,2litrový zážehový tříválec. V kombinaci s elektromotorem dokáže nabídnout až 200 koní. To už je výkon, se kterým se dá pracovat. Spotřeba by se měla držet na hodnotě 4,6 litrů.
Verdikt
Austral se k nám dostane někdy na začátku roku 2023. Stačí si počkat. Zatím to vypadá, že Renault nešlápl vedle.