Jedná se sice o jeden z nejdražších modelů, které Renault nabízí, splní se nám v něm ovšem všechny naše nejtajnější touhy. Koleos reprezentuje silné SUV, které navíc nabízí i velice povedený interiér a rovněž praktičnost. Podobný vůz můžeme čekat ve vlastnictví francouzských manažerů, kteří rádi vyjedou za hranice Paříže do nehostinných terénů.
Koleos si nese všechny rysy pravého francouzského auta značky Renault. Design dostal prvky, které jsou společné pro všechny modely, navíc ale skrývá pár zajímavých detailů. Na první pohled je jasné, že praktičnost bude silnou stránkou tohoto povedeného modelu. Obří vizáž dává najevo neohroženost a nebojácnost. Koleos je zkrátka neskutečně sebevědomé auto, na což jsme nebyli u Renaultu zrovna dvakrát zvyklí. 4×4 je samozřejmostí, stejně jako přepínání mezi režimy.
Design
Koleos dostal do vínku sílu a majestátnost. Oba tyto prvky jsou reprezentovány exteriérem. Přední část se pyšní masivní mříží masky chladiče, která navíc nese znak Renaultu ve zvětšeném provedení. Přestože mohou mít někteří výhrady, právě k SUV se znak hodí dokonale. Zajímavou dekorativní složkou je rozpoložení LED světlometů. Ty krásně navazují na nárazník, který by možná snesl větší propracovanost, celkově se ale jedná o velice krásně vyřešenou část.
Po stranách rozhodně oceníme kola. Ta se v základu dostala na velikost 19 palců a skutečně je na co se dívat. V jednoduchosti je krása. Renault se držel zajetého květinového vzoru a v kombinaci s ostrými linkami vznikla skutečně zajímavá podívaná. Zadní část působí velice luxusně. Světlomety se dostaly až téměř do půlky celé plochy kufru a jsou de facto rozděleny pouze znakem Renault. Ocenit musíme nárazník. Konečně žádná odbytá práce.
Interiér si opět bere inspiraci v prostorných amerických kusech. Masivní volant, hodně prošívané kůže, veliká obrazovka infotainmentu. Ta se lehce podobá té z modelu Ford F-150 Raptor. Vděčí za to postranním větrákům. Nezmizela fyzická tlačítka a je to tak správně. Sedačky pohodlné a zároveň krásně podporující v zatáčkách i na dlouhých cestách.
Motor
Koleos nabízí zpravidla dva motory. Benzín a diesel. Ten první disponuje objemem 1,3litru, výkonem 158 koní a krouticím momentem 270 Nm. Průměrná spotřeba 6,8l. diesel už je zajímavější. Dvoulitrový motor s výkonem 184 koní a krouticím momentem 380 Nm už je přeci jen znát. 4×4 je samozřejmostí.
Verdikt
Podle výbavy a motoru se cena pohybuje od 870 000 korun do 1,15 milionu korun. Za pořádné SUV s takto povedeným vzhledem se jedná o férovou nabídku.