Moto Guzzi, italská firma, dokáže vyrobit skutečné skvosty. Kromě legendární V7 nabízí také fešáka jménem V9. Je tomu více než 100 lež, kdy byla tato legenda motorismu založená. Od té doby nás nenechá chladnými. V9 v sobě kombinuje čistou radost z jízdy a nezapomenutelný vzhled klasického stroje. Varianta Bobber nabízí jasný sportovní ráz.
V9 se na trhu objevila ve dvou ojedinělých variantách. Přestože se na první pohled liší pouze barvou, pár zajímavých detailů se rozhodně najde. Cena obou strojů se drží na podobné částce, nemusíme se tedy při výběru řídit peněženkou. Nejedna firma a jezdec oceňují originalitu, se kterou výrobci Moto Guzzi kdysi přišli na trh. Mezi jasná poznávací znamení patří bez pochyby motor V svírající úhel 90 stupňů. Pojďme se na tento motocykl podívat zblízka.
Design
Vzhled je u značky Moto Guzzi naprostý základ. Přestože disponuje solidním výkonem a skvělými jízdními vlastnostmi, většina zájemců je k těmto mašinkám přitahována právě designem. Plnokrevné italské motorky s fantastickými liniemi. V9 není výjimkou. Čistý vzhled tohoto motocyklu dokáže uchvátit opravdu kohokoli. Už víme, že na výběr máme ze dvou variant. Podívejme se na tu robustnější z nich, tudíž na Bobber.
Tým výrobců a návrhářů se shodl na první pohled banálním názoru. Na tento stroj budou použity pouze kvalitní materiály. Jakkoli to zná jako samozřejmost, je dobré si tuto myšlenku v době plastů připomínat. Boční panely jsou tím pádem „vybouchány“ z hliníku, nádrž dostala původ v masivní oceli. Matně černá barva jde krásně dohromady s 16palcovými koly. Ta jsou sice litá, zdánlivě ovšem imitují výplet.
Specifikace
Tento 194 kg vážící motocykl disponuje přední vidlicí o průměru 40 mm a zadní oboustrannou kyvnou vidlicí s nastavitelným předpětím pružiny. Pro kvalitní brzdy se v Moto Guzzi stavili u značky Brembo. Přední kotouč 320 mm, zadní pak klasických 260 mm.
Motor
Véčkový motor se dvěma válci o objemu 853 cc dá dohromady výkon 65 koňských sil. Krouticí moment se vyšplhal na hodnotu 73 Nm. Nádherný kousek v černé barvě krásně zapadá do celkové DNA motocyklu V9.
Verdikt
256 000 korun. Taková je cena za vskutku povedený kus motorky, která se skvěle ovládá, a ještě lépe vypadá. Není na co čekat.
Moto Guzzi je šrot ..měl jsem V7 a kamarád s dodávkou se vždy hodil, design Ital umí.. motory ne…